lördag 30 augusti 2014

Vad vill ni läsa om?


Under sommaren har jag sparat på orden och riktat krafterna mot den egna kreativiteten. Provat på sånt som jag länge tänkt testa och möblerat och organiserat i det nya arbetsrummet. 

Tankarna har gått till ett besök hos Stickstugan (Lottas systuga) för många år sedan, före Knappmakerskans tid. Min väninna tog mig dit och vi njöt en kopp kaffe på hennes underbara sommarcafe. På samma gård fanns även hennes garage ombyggt till sommararbetsrum.

Tokinspirerad tog jag med gubben dit nästa dag och deklarerade högt att : "Ett sånt här arbetsrum vill jag ha!". Där fanns garnen synligt radade, provlappar och halvfärdiga projekt låg i väntekön bredvid stickmaskinen som rixraxade i jämn takt. Att sedan Lotta uppenbarligen led/njöt av samma galenskap som jag gjorde besöket minnesvärt.

Lotta har idag utvecklat Stickstugan och utökat sitt revir, men jag vågar säga att jag närmar mig det arbetsrum jag väntat på. Inspirerad av Lotta. 

En kaffe hos Lotta gör gott för drömmarna.


Jag vet ju att ni är många som läser och ibland kommenterar här på bloggen och det är ju både för er skull och för min egen skull som jag avsätter tid för tangentbordet. Jag tycker vi åstadkommer någonsorts världsförbättring och vill gärna utveckla bloggen. Kan ni hjälpa mig?

Vad har varit bra? Vad kan jag ta upp mer om? Vad ska jag undvika? Vad vill ni bidra med? 

Hur kan vi tillsammans förbättra vår lilla del av mänskligheten?




Säg vad du tycker!




8 kommentarer:

  1. Jag tycker bloggen är jättebra som den är. Inläggen är intressanta och behöver man få mer information så brukar åtminstone jag få det genom att skriva i kommentarsfältet. Svar kommer alltid på frågorna.
    Det finns väl inget som du bör undvika. Det är din blogg och du bestämmer själv vad du vill skriva om. Sedan är det upp till oss läsare att ta det till oss eller bara lägga det åt sidan.
    Jag tycker din blogg är en fin källa till inspiration och man mår bra av att titta in här.

    Jag tycker det är jättebra med att du hela tiden har projekt som vi alla och envar kan delta i. Var och en på sitt sätt. Det får oss att känna oss värdefulla och det kan behövas ibland.

    Du har en fin blogg och gör ett kanonjobb. Du har ett stort och varmt hjärta som jag hoppas du är rädd om.
    Du är en god människa Maria.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Bibbi! Då ska jag hålla ganska samma linje då. Och vara duktig på att svara på kommentarer.

      Radera
  2. Precis som "Bibbis blandning" skriver, tycker också jag att bloggen är bra som den är. Jag suger ju i mig alla färger du har så gott om i bloggen. Dina "pics" är inspirerande och vilken färgöga du har! Också som "Bibbis.." tycker jag att de skulle vara mycket svårt att säga va man skulle undvika. Vi som läser är ju så olika. Jag har inte mött här någonting som du borde ha undvikits,

    Det är alltid roligt att höra va behövs just nu, vilka projekter är på gång och va allt du har gjort och fått. Och visst våre det roligt att höra eller läsa mera om var "yllemjukisar" hittar sitt nya hem. Om det alltså går an.

    Jag tror att vi som läser bloggen mera än en gång är väldigt många.

    Anonyma Seija

    Hur kan vi tillsammans förbättra vår lilla del av mänskligheten?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Seija! Det är alltid lika roligt att berätta precis vad som behövs, för responsen är så omedelbar. Nu i höst kommer jag att kunna sätta mer tid på att vara "tydlig" med vad som behövs och så hoppas jag att vi får respons om vem som fått värma sig.

      Radera
  3. Och vad ska jag tillägga? Bibbi och Seija säger det så bra. Du har en lagom blandning, men som Seija kanske något mer om var allt hamnar. Å andra sidan vet vi ju det.

    Du är så bra på att inspirera och lära ut vad du kan. Det får åtminstone mig att våga pröva på nytt. Kärleksknutarna t.ex. Jag försökte lära mig dem, men det gick inte. Förrän jag fick din fina beskrivning! Det har ju blivit ett antal sjalar sedan dess.

    Så fortsätt du att inspirera oss till mer värme för våra medmänniskor!

    Kram

    Nancy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Nancy! Med lite tips och trix får min pedagogiska ådra också stimulans. Då behåller jag den biten. Också.

      Radera
  4. Håller med tidigare "talare".
    Hittar mycke inspiration hos dej.Gillar verkligen att hälsa på här hos dej,
    Många varma hösthälsningar till dej.
    Kram, Soili

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Soili! Du är min förebild och innan jag började blogga sög jag åt mig av din inspiration och "startade eget" . På så sätt får vi fler varma barn.
      Stor KRAM!

      Radera