lördag 30 augusti 2014

Välkomna till mitt arbetsrum!

Här, kära läsare, sitter jag numera ofta och blickar ut över gården och förundras över hur garnen kan föra så mycket gott med sig. 

Rummet är ett ombyggt garage som fungerat som bibliotek de senaste 15 åren. Gubben är om möjligt en tokigare samlare än jag så när hans böcker fick inte rymdes så vi beslöt gemensamt att det var dags att bygga ett bibliotek. Han är en ordets ätare, talare och skrivare, så det är inte mer än rätt att han får ett ordentligt arbetsrum. Om jag då i samma veva får ett eget garnrum för min egen "galenskap" så kan ju familjen rumstera i bostadshuset utan att känna sig undanträngda. Sönerna visar dock också på anlag till samlargener (äpplet faller inte långt från trädet) men de får vänta med att breda ut sig fullt ut tills de har egen lya.


Jag samlar och sorterar allt ni skickar in.


Och njuter av färgprakten innan den åker iväg till slutstationen. 

 
Här får ni kika in i socklådan.

 
Och här står jag ofta med tankarna i djupa veck och planerar och organiserar vårt gemensamma arbete på min hembyggda anslagstavla. Den är gjort av en isoleringsskiva med en lite för tunn gardin som omslag. Stor och välfungerande är den och bara jag får upp lite mer tankelappar så gör jag mindre raklam. Garntavlan har jag fått av en vän för flera år sedan. Den födde en dröm. En programförklaring. När jag fick den sa jag att den skulle upp på väggen i mitt arbetsrum, som jag i det läget inte hade. Äntligen har tavlan och rummet hittat varandra.


Högst upp på hyllorna får ögonfröjden bo. Ni vet alla skrymmande saker som ögat njuter av, men som i stressiga lägen "bara är i vägen". Nu samsas vi så bra.


Och här hänger några projektväskor som är på väg ut på uppdrag, men de ska jag berätta mer om i ett annat inlägg. 


Hejdå från arbetsrummet!



5 kommentarer:

  1. Det är något jag saknar. Ett utrymme för min kreativitet som det går att stänga dörren till om man så vill. Nu just är jag ju utspridd i skåp, garderob och den ena soffan.

    SvaraRadera
  2. Tack för titten i ditt kreativitetsutrymme. Så fint du har ordnat för dig.

    SvaraRadera
  3. Otroligt, helt enkelt.

    Seija

    SvaraRadera
  4. Lyckans ost! Jag vill också ha ett arbetsrum. Nu är allt utspritt. Kunde ju försöka minska på antalet böcker, men när jag är en kombination av dig och din man - samlar på både garn och böcker. Och båda samlar damm, så egentligen samlar jag på tre saker...

    Nancy

    SvaraRadera
    Svar
    1. En mycket lyckad kombination i mitt tycke. Fast dammet klarar vi nog oss utan, eller hur?

      Radera