söndag 31 augusti 2014

Värma vuxna - höstens utmaning


Hösten tågar in med regn och rusk och det är många som gärna klär sig i ull. 

Som jag hoppas vi redan vet är vi alldeles fantastiska och fenomenala!

Lagren är laddade med värme för bebisar och små barn upp till 6 år ungefär, så där har vi verkligen lyckats samla värme, men sedan glesnar det i urvalet. Det finns några mössor, många vantar, några par sockor och väldigt lite halsdukar inne just nu och nog skulle vi kunna ta in fler i vårt fjärrvärmeverk, eller hur?


 Jag skulle vilja utmana er och mig själv att sticka och kombinera ihop vuxenset som gärna får bestå av mössa, vantar, halsduk/sjal och sockor.

Vad säger ni?


Jag håller er uppdaterade med vad som redan finns och vi räknar in de färdiga paketen för leverans till Mottagningscentralen i Kristinestad innan vinterkylan sätter in ordentligt.

Babylådorna har stabil påfyllning, men det finns begränsat antal bebisar som behöver lådan, så vi låter den produktionen puttra på i bakgrunden och gör en insats även för de större människorna i höst. Det kan vi göra för att vi är många och fler nya glada garnmorskor har hakat på senaste halvåret. Allas händer vill ha uppdrag.

Vad är målet då?
  • 35 paket för män, mössa, sockor, halsduk, vantar
  • 25 paket för kvinnor, mössa, sockor, halsduk/sjal, vantar
  • 25 paket för barn i åldrarna 1-17 år, där vi redan har mycket för de under 6 år, så gärna ungdomliga och fräsiga mössor och halsdukar för medvetna tonåringar. I paketen för barn/ungdomar kommer jag att sätta med tröjor då vi har.

Under den kommande veckan räknar jag genom lagren och visar bilder här på bloggen så är det lättare att veta vilka färger och modeller som behövs. 

Och som vanligt delar jag gärna ut garner så ta kontakt i mejladressen som finns under fliken "Vem är knappmakerskan?" så ser vi hur vi gör.

Vill ni vara med?

10 kommentarer:

  1. Ännu en gång sååå vackra pics! Man blir sugen att sticka något vackert och nyttigt. Det är ju så otroligt att man bara läser Marias blogg och genast vet var man behövs :) Jag är med, absolut.

    Seija

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt Seija! Ska jag skicka garn?

      Radera
  2. Jag vill också vara med. Men jag lär nog inte kunna komma med sockor och vantar för det skulle ta en evighet för mig att få klart. Men en och annan halsduk och en och annan mössa kan jag åta mig att knåpa ihop.

    SvaraRadera
    Svar
    1. En och annan halsduk som inte kliar (dom du är bäst på) skulle sitta finfint, Bibbi. Knåpa på!

      Radera
  3. Maria. Jag har fått så mycket fina garn av min syster och garnet passa jättebro till vantar och sockor, så det blir troligen vantar och sockor.

    Seija

    SvaraRadera
  4. Halsdukar och sjalar ska det bli. Har en del på lager, för inte lyckades jag sälja en enda på marknaden i går. Men det finns ju - tack vare dig - andra kanaler.
    Hur är det? Är benvärmare fortfarande populära? Fick förfrågningar i går och kom att tänka på att folk längre söderut inte går omkring i ullsockor (som jag) inomhus utan i sandaler eller tofflor. Då kan benvärmare behövas, för inte ändrar man sina vanor så där huxflux bara för att man flyttar till ett annat land.
    Nancy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Benvärmare är ju en toppenidé. Såna använder jag ju själv. Med både sockor och tofflor dock. Erkänt frusen av mig.

      Radera
  5. Benvärmare används åtminstone av grannens trendmedvetna elvaåring i höst!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra, då ska jag slå ett slag för benvärmare också. Tack för trendinfon.

      Radera