lördag 20 september 2014

Bokvinnare är...

En slumpgenerator på internet drog ruta nummer 234 som vinnare och den hade virkats av Margit Boström.

Grattis Margit! 

Boken postas inkommande vecka. 

Jag är sent i farten, men som ursäkt kan jag ge att jag nu har packat en låda med de eftersökta vantarna till 1-2-åringar. Det kom in runt 10 par på denna korta tid. Stort tack till alla som bidragit.

I lådan har jag också lagt sjalar, mössor och sockor åt de mödrar som kom med barnen. Paketöverlämning imorgon.

Vi lyckades!


Nu sitter jag lycklig med nästan tusen lappar. Jag behöver fler händer innan vi får alla rutor ihopvirkade, men jag har en plan. 

I den ingår:
  • ett bibliotek
  • fika
  • stora soffor
  • flera gäster
  • en kamin med björkved
  • garner och virknålar

Någon som kunde tänka sig att ställa upp?

Jag återkommer när jag vet om planen går hem hos biblioteksägaren.

Nu kryper jag upp i TV-soffan med solfilten en stund till. En bra dag till ända. 

Tack för att ni finns!


6 kommentarer:

  1. Grattis till Margit! Va kul med så många lappar! Skulle vara trevligt att delta i virktalkon!!

    SvaraRadera
  2. Grattis till boken Margit. Hoppas du får många många trevliga stunder i dess sällskap.
    Vi som inte vann är lika glada i alla fall och tar nya tag inför nästa utmaning som Maria skickar ut.
    Heja alla oss damer/kvinnor/flickor/tjejer/tanter som är så in i baljan produktiva och låter våra händer ordna värme till behövande.

    SvaraRadera
  3. Grattis Margit! Du får en fin bok!
    Själv önskar jag att Marias tilltänkta bibliotek fanns lite närmare, för då hade jag bums ställt upp.
    Det kommer ett paket med sockor i diverse storlekar och lappar och en del annat med kurirpost i veckan. Du får närmare informationper mejl, Maria.

    Trevlig söndag!

    Nancy

    SvaraRadera
  4. Tack! Det var verkligen dubbel glädje, roligt att vara med och både roligt och otroligt att jag vann.

    Margit

    SvaraRadera
  5. Grattis, Margit! Och "Bibbis blandning" hur fint du skriver: ..."låter våra händer ordna värme till behövande." Jag önskar pricis som Nancy att Marias bibliotek skulle vara närmare - då kunde även jag komme och lära mig hur man egentligen virkar ihop lapparna.

    Seija

    SvaraRadera
  6. Grattis till Margit! Marias bibliotek låter helt ljuvligt, men det är nog för långt borta för mig. Men jag hoppas det finns de som bor närmare som är intresserade. Trevlig fortsättning på söndagen!

    SvaraRadera