tisdag 16 september 2014

Lotterilappar


Om resten av veckan blir som den börjat lär jag nog få äta upp min rututmaning många gånger om. 

Ni är fantastiska! 

Tack till Margareta, Inga-Lill, Anna-Lena och Margit vars paket landade idag. Och det ryktas att detta bara är början. Rutkalas med fotografier blir det sedan när jag fått in allt och räknat lotterna. Vågar absolut inte röra om i mängderna för tänk om jag tappar bort någons ruta. 

Alltså fredag denna vecka är sista inlämningsdag om man vill vara med i lotteriet, men rutor är välkomna året om. Jag har början på en riktig restgarnshyllning i arbetsrummet där jag kantar alla tidigare rutgåvor med gult. 

Färgstarkt så det förslår, men det är precis det som önskas. Vi är så grå och återhållsamma här i vårt vinterland. Fram med spraket bara! 

Hylla resterna och hylla ögonfröjden! 


15 kommentarer:

  1. Hej Maria,
    ja du kommer nog att få många kuvert kan jag tänka mej...Hoppas du får massor!
    Satte mina 11 lappar på posten idag.
    Fantastiskt hjälp-projekt du håller på med !
    Soliga hälsningar från Helsingfors - Helena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt Helena. Hälsningar från Solf.

      Radera
  2. Härligt att du tipsade om gult - nu får jag användning för en del vita restgarnsnystan som tredje varv... Men först ska jag packa ett kuvert.
    Soliga hälsningar från Nancy i Helenas grannkommun

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skriver gult och du plockar fram vitt garn... ;) nu hänger jag inte riktigt med här, men det finns väl en åsnebrygga nånstans. Berätta hur du tänkte Nancy. :)

      Radera
    2. Jag har inte virkat vitt i sista varvet, för jag tänkte att du kanske virkar samman lapparna med vitt. Men om du virkar med gult, så då går det ju utmärkt att ha sista varvet jag virkar i vitt, när det sammanlänkande varvet har en annan färg. Ett par vita lappar hann med i kuvertet, som i morgon startar på väg norrut.
      Nancy

      Radera
    3. Då förstår jag. Och jag väntar på ditt paket. Precis som förr.

      Radera
  3. Nu får du nog ta fram kulramen för nu serru är vi igång alla vi lappmorskor. Tjolahopptjolahej!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lappmorska!

      Det var ett bra ord, Bibbi! Tjolasvejs!

      Radera
  4. Här sitter jag och håller på att sända något litet - fast inte mormors lappar ännu. Men dom ska jag lära mig att virka. Så roligt att komma på sidorna och se hur mycket det händer hela tiden och så mycket och fint du gör, Maria.

    Seija, helt anonymt...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skulle ju (helt anonymt) kunna sätta med tre rutor som jag har gjort. Bara för att du är så underbar och för att det känns tokigt att du inte kan vara med för att inte virknålen lyder ännu. Om någon vill lämna in protester så gör det här nedan. Annars åker tre Seija-rutor med i potten, helt anonymt !
      (Nu kom jag på nåt bra igen!)

      Radera
    2. Seija kan få 10 rutor av mig. Det är hon värd.
      Så ta ur min hög. Det viktigaste är ju att vi alla kan vara med och känna spänningen inför vem som har turen med sig.
      Och jag vill ju också vara helt anonym.

      *smyger iväg med svarta glasögon och slokhatten på*

      Radera
  5. Seija har 13 anonyma lappar nu... :).

    SvaraRadera
  6. Bibbis blandning och Maria - snälla, snälla ni. Tack så mycket för all uppmuntran. Från början har jag känt mig hemma på de här sidorna - och det är just det att ni som är med är så snälla mot varandra och gör så fina varm-gåvor :)

    Seija

    Seija

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min gamla mormor som var en rättvis person sa alltid "ska solen skina så ska den skina över allihopa".
      Och så är det.
      Så det är väl självklart att vi hjälps åt så alla kan vara med och tävla. Lika självklart är det att vi ska vara snälla emot varandra. Det behövs snällbloggar i den här hårda världen. Och du är ju så hjärtligt välkommen i gemenskapen Seija.

      Radera
  7. Va bra att du fått så många rutor! Spännande! Ska sända fler lite senare.

    Margareta

    SvaraRadera