fredag 5 september 2014

Nu har boken Garnglädje kommit!


Jag har fått öppna paket fastän det inte ens är julafton (det får jag göra ganska ofta nuförtiden) och just idag skuttade hjärtat till lite extra. 

Äntligen kom boken som jag och många med mig har väntat på. Redan i våras var arbetet i full gång med att skriva mönster och provsticka och hela långa sommaren har varit väntetid. 

Men nu är jag helt säker på att den kom i helt rätt tid. Det är ju nu som garnen drar andan i skåpen och laddar för den stora hösthojten. 

"Se mig, ta mig, rör mig, gör mig!" 

Om Ronja skrek på våren så skriker alla garn på hösten. Det är ju nu det blir högsäsong.


Min älsklingsgrabb Elis har hunnit växa till sig och jag får nog tänka på en ny kofta till honom, men han tackade och hälsade att en Eliskofta är både skön och varm. 

Nu råkade jag plötsligt ha två böcker i min ägo och vem vet om det blir lotteri på dubletten. Min vana trogen kanske jag kopplar det till en utmaning. 

Jag måste bara fundera ut nåt fiffilurigt först.

Håll stickorna och virknålarna redo.


8 kommentarer:

  1. Jag inväntar inspirationen... har två halvfärdiga projekt som legat försummade hela sommaren. Men snart snart!

    SvaraRadera
  2. *sitter i givakt med stickor och virknålar startklara och inväntar på startsignal*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du kan börja nu Bibbi, med virknålen.

      Radera
  3. Oj vilken härlig bok! Kan den köpas i Finland? "Sticka och skicka" -boken beställde jag via Akademiska, fast ja var ju den överlyckliga vinnaren också. Men jag köpte en kopia som jag håller i vår sommarstuga:) Dubbel lycka, alltså. Jag har haft så mycket glädje av den här boken.

    Seija

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fram med virknålen nu bara, så ska du se att du vinner den här gången också :). Jag vet faktsitk inte om den går att få tag på i Finland redan, men nog ska den komma. Den skulle kunna dyka upp tex på Allkristen bokhandel som har mycket av Libris böcker. http://www.yhteiskristillinen.fi/

      Radera
  4. Tack, Maria. Jag och virknålen, vi är inte mycket bekanta, men boken vill jag ha.... :)

    Seija

    SvaraRadera
  5. Den finns åtminstone på Akademiska bokhandelns webblista. Men jag väntar på lottningen och går först efter det till den fysiska bokhandeln, om det behövs.

    Hoppfulla Nancy

    SvaraRadera
  6. Oj Nancy, du är ju jätteoptimistisk! Fint! Lycka till både till dig och till alla andra som kan virka :)

    Seija

    SvaraRadera