måndag 1 september 2014

"The Flying Scotsman" - projektväskor


Bland alla gåvor som kommit in till projektet är denna väska en glädjespridare. Den har varit på fler uppdrag där den fyllts med garn innan avresan och återkommit med färdiga produkter efter "semestern". 

Nu är den alldeles knökfull igen och på väg norrut. 

I mitt stilla sinne har jag kallat den för " The Flying Scotsman" för den fungerar lika troget som ett rejält lok. 

Denna ska då inte blandas med "The Flying Dutchman" som knappast återkommer till hemmahamnen enligt legenden.


Vad tror ni om projektväskor? 

Någon som önskar sig en lite mindre väska med garner som får följa med en tid i ditt liv och sedan återvända till hemmahamnen?

Eller kanske en likadan? 

Japp, jag hittade en likadan väska på loppis för 1€. Den ville vara med oss. 

Vi blir fler och fler. Både händer och väskor. 

Välkomna alla nya projektarbetare! 

12 kommentarer:

  1. Oj vilken underbar morgon och vilken färgenergi! Det är så lätt att känna mjukhet av garnet och strumpinspiration är någpntig helt otroligt! En "flygande" projektväska låter ju fint - lasta med garn när du går - kom tillbaka med sockor, vantar och så :)

    Hösten börjar fint, tack Maria.

    Seija

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du hann säkert in när jag provade en annan bild som rubrik, Seija. Den var färgrik och kanske vad du behövde till morgonkaffet.
      Hösthälsningar och kramar!

      Radera
  2. Du är otrolig! Det sprutar friska idéer ur dig hela tiden. Jag är djupt imponerad av ditt driv.
    Din nya knappdesign var dessutom jättefin.
    Den här idén med projekväskor är väl alldeles lysande. Det måste vara kanonkul att få en sådan väska skickad till sig. Jag tror att du får snoka på loppisar fler gånger för dom lär gå åt dom där väskorna.
    Heja dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är ju lite kräsen när det gäller modeller och färger och så har jag funderat lääänge redan, men ibland måste ideer prövas innan de visar sitt rätta jag. För ideer tar det inte slut på. Dom är bara mer eller mindre bra och livet går ut på att välja från den bättre ändan.
      Heja dej med!

      Radera
  3. Faktum är att jag borde ha en likadan oanvänd väska nånstans om den inte redan har blivit bortskänkt. Kanske det är den du fyndat på loppis?! :) Har ju fortfarande min garn(ochmera)låda väntandes till dig men det blev visst inte av under den lååånga sommaren. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hittade nummer två på Suvi förra veckan. Om du råkar hitta din skotte skulle det kunna bli en kul grej. Rutiga väskor på uppdrag, typ. Allt garn är så välkommet. Det börjar rycka i stickhänderna nu när kylan knackar på.

      Radera
  4. Jag har haft så fullt upp med svampplockning och bärplockning att jag har haft en paus från stickandet. I går åt jag kanske tre deciliter blåbär i skogen. Inga problem med frysutrymme eller torkning. Men de börjar vara så dålig kvalitet att det är dags att göra något annat. Om jag får låna en virknål nummer 6 får du ett par sjalar tillbaka. Jag har fått ett garn som skulle göra sig som kärleksknutar. Jennie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Virknål 6 finns. Post eller hämtning? Mejla!
      Mera blåbär åt folket!

      Radera
  5. Vilken underbar idé!
    Jag är total nybörjare gällande stickning men om det finns något garn som vill virkas så ställer jag gärna upp!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Virkat går ju precis lika bra, Erika. Mejla mej (adress under 'Vem är knappmakerskan'-fliken) så ser vi hur vi gör.

      Radera
  6. Skotten hittades tillsammans med tre andra oanvända väskor i lagom storlek för garnförsändelser. Tar med dem till dig så får du säga bu eller bä. I annat fall har jag en kanal för att ge dem direkt till flyktingarna. De kanske behöver väskor också. :)

    SvaraRadera