torsdag 18 september 2014

Torsdagsrutor


Dagens tack går till Gunilla, Pernilla, Riikka och Petra vars rutor landade hos mig idag. Fast Riikkas rutor behöver hämtas ut från postombudet i byn imorgon. Det är nog mer än rutor misstänker jag. 3,8 kg! 

Bilden visar hur härligt färgstarkt det kan bli om man tex kantar med gult. Rutorna i den här filten är sånt som kommit in tidigare, före lotterirutorna. En salig blandning. En härlig blandning. 

Nu ska jag krypa upp i TV-soffan en liten stund innan ögonlocken slår fast. En rad rutor till bara...

Det gäller att ladda med mycket nattsömn inför lördagen och "den stora ruträkningen".

3 kommentarer:

  1. Solen skiner i Solf!

    Seija

    SvaraRadera
  2. Vad fint det blir. Jag anar mig till att du hittat användning för det gula akrylgarnet du fyndade på loppis.
    Annars är jag arg på Itella - tre dagar utan morgontidningar och så pantar det som snart igen får heta Posten på ett större kuvert på väg till Maria.
    Soliga hösthälsningar

    Nancy

    SvaraRadera
  3. Rackarns så fint det blev med gult runt om. Det lyser upp hela filten. En solfilt!

    SvaraRadera