tisdag 9 september 2014

Vem vill vinna Garnglädje?


Nu har du chans att vara med i utlottningen av den nyutkomna boken Garnglädje. Vi är många som fått vara med på varsitt hörn genom Libris alla hjälpstickningsböcker och det är underbara Anna Braw som hållit ordning på oss. Hon har haft en hel del att stå i.

Nu är det er tur.


Från och med idag fram tills den 19.9.2014 räknas alla inkomna mormorsrutor som en lott. Antalet per person är valfritt och rutorna behöver vara ca 7x7 cm, enfärgade eller flerfärgade spelar ingen roll och ju fler restgarner som kommer till glädje för andra desto bättre.

Har du inte virkat mormorsrutor förr är det dags nu! Fyrans virknål och tre varv, fäst alla trådar, lägg i kuvert och skicka in ditt eget namn och adress till:

Maria Blomberg
Solfvägen 101
FIN-65450 SOLF
FINLAND

Då deltar du i utlottningen av ett exemplar av boken med lika många andelar som antalet rutor du lämnat in.  Dragningen är lördagen den 20.9 (om jag hunnit räkna in alla rutor, det kan ju bli översvämning om jag känner er rätt) och  postning påföljande vecka.

Vad lapparna ska bli?

Filtar förstås! Världens finaste filtar som får gå till medmänniskor i behov av värme. Filtmonteringen sköts av gemensamma krafter här i byn eller så får jag ta några mysiga TV-kvällar och virka ihop alla i ett svep precis som i den här länken.

För den som vill ha boken snabbare, inte råkar ha tur med sig eller skräms av virknålen går det att beställa boken direkt från förlaget.

Garnglädje på Libris. 

Nu kör vi!


3 kommentarer:

  1. Men kära nån. Jag som inte tycker om att virka, men vill ha en bok. Nu blir det lite att fundera då.

    SvaraRadera
  2. Om jag kunde teckna, vilket jag alltså inte gör, så skulle det bli en bild med en sömnlös Maria i sängen räknandes mormorsrutor som skuttar fram emot en filt. Hoppas du hålls vaken medan du räknar de riktiga rutorna.

    Nancy

    SvaraRadera
  3. Nu ligger jag i som en utter må du tro *virka virka virka virka*
    Passar också på att gratta till 100.000. Men jag gör det här så jag inte hamnar i den tävlingen. Men det är en riktigt fin vinst de tävlar om.

    SvaraRadera