söndag 12 oktober 2014

Bland kaffekokare och kotletter



I aulan på min lokala stormarknad står denna skönhet. En pimpad cykel och läser jag rätt på lappen är det elever från Mustasaaren Keskuskoulu (En av Korsholms finska skolor) som tagit sig an ett uppdrag.

Jag frågade damen bakom infodisken om hon visste mer om projektet, men tyvärr kunde hon inte säga mycket och butikschefen som stod som ansvarig för detta samarbete var ledig just den dagen.

Skulle ju ha varit kul att veta hur cykeln fick så fina kläder.


Extra omsorg hade cykelkorgen fått. Härliga färger och spår av många händers samarbete.

Det finns hopp för ungdomen.

För mig symboliserar "garnbombning" mjukare värden, en önskan om att väcka nya tankar och en stor portion humor.

Mera pimpade cyklar åt folket!

2 kommentarer:

  1. Du hittar och ser så mycket, Maria. Det är ju en fin gåva, det.

    Seija

    SvaraRadera
  2. Jösses så häftig. För mig som trots min ålder älskar rosa så är det där verkligen ögongodis. Förresten jag skulle gärna cykla runt med den där rosa skapelsen. Jiiiiihaaaaaa!

    SvaraRadera