onsdag 1 oktober 2014

Den stora lappräkningen



Sonen tog på sig uppdraget att räkna alla lappar ni skickat in.

Resultatet är slående.

Efter mycket plutifikationer och additioner landade svaret på, håll i er nu,

509 varma sköna lappar! 

Jag laddar upp för filtmonteringstalko och beräknar garnåtgång för monteringen. Och så vill jag gärna ha koll på hur många filtar vi kan få ihop. 

*Mumlar tyst för mig själv*
' minst 8 stora vuxenfiltar blir det... '

Men lappinsamlingen tar inte slut här. Jag kommer att fortsätta ta emot lappar i framtiden också. För det är så många restgarner som kommer till sin rätt på detta sätt. 

Om någon känner för att tillverka restgarnslappar så har jag mycket garn för det ändamålet. Och med mycket menar jag verkligen mycket. 

Säg bara till så försöker jag ordna logistiken. 

Själv räknar jag det enorma berg av gåvor som kom in igår tisdag. Rapporterar senare.

"En vanlig sketen tisdag", som Findus skulle ha sagt. 

Japp, vi blir bra på matte om inte annat.

8 kommentarer:

  1. Det är härligt när en vanlig sketen tisdag kan förvandlas till en guldkantad glimrande gåvodag. Jag ser filtarna framför mig och nästan känner hur de ångar av medmänsklig värme.
    Din brevlåda måste nästan vara utsliten vid det här laget *S*.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tisdagsleveranserna kom med bil och cykel! Vi har gått in i "andra andningen". Ditt paket kom postlådsvägen :). Postlådan inte utsliten ännu alltså.

      Radera
  2. Oj vad många lappar du fått in! Visst är det härligt när vi kan göra så mycket tillsammans. Jag skulle kunna tänka mig att virka lappar, helt vanliga i typ Nalle garn. Har redan virkat till mina barnbarn till varsitt sängöverkast. Men jag klarar inte av att virka ihop dem. Det blir för tungt för mina axlar. Men om någon annan kan åta sig den biten virkar jag gärna fyrkantiga rutor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kör igång bara! Nog hittar vi ihopvirkare om du lagar lappar. Hur var det nu? Hade du garn eller behöver du?

      Radera
  3. Fantastiskt jobbat alla garnmorskor. Du gör ett bra jobb Maria B. Jag satsar på babydräkterna just nu. Hälsningar SLN

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och verkligen fina babydräkter om jag läser dina initialer rätt. Välkommen och kul att du kommenterar!

      Radera
  4. Jag har garn ännu. Säger till ifall att jag behöver.

    SvaraRadera