onsdag 29 oktober 2014

Veckans tack och ett litet lov


Vinden har vänt.

Från att ha packat väskor med garn och skickat ut till villiga händer har det bytt till att ta emot strömmar av varor som kommer in. Jag vill ju att ni ska veta att allt kommer fram. Därför visar jag gärna bilder.

Posten kom med paket och bilar kör in på gården.




Stort tack till er som gjort detta på bilderna.

Och sedan måste jag få sjunga ett litet lov till restgarnen. Valfri melodi.

Tänk att få rada upp sockor med allsköns ränder och känna igen de rester man för bara ett litet tag sedan fick skicka ut i världen. Någon mycket flitig har lånat ut sina händer. Tack!

Tänk att få packa upp 30 par tossor där varenda snutt har fått vara med. Med färgöga och glädje är maskorna virkade med kärlek. Mitt hjärta skuttar av glädje då jag ser potentialen i de rester jag själv har hemma.

Heja restgarn!

Slut på sången.


5 kommentarer:

  1. Fick i går bud om att tolv par "karasockor" finns att avhämta i Borgå. Vet inte exakt storlek, men postar dem senast på fredag, så de borde hinna med.

    Värmehälsningar i höststormen
    Nancy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stort tack Nancy! Låter bra.

      Radera
  2. Tossorna var intressanta. Det är väl en slags tofflor eller hur?
    Kan man få mönster på dessa för det ser ut som något som jag skulle mäkta med.
    Allt som du fått var jättefint. Du har julafton hela tiden liksom.
    Heja alla er som är så snitsiga på att sticka och virka.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi hann prata lite tossor, konstruktörskan och jag, och det är virkat i fasta maskor, ofta dubbla trådar och börjat från tårna som en tub, sedan framåtillbakavarv innan hälen sys ihop. God Jul.

      Radera
  3. Ljuvligt!!
    /Carol

    SvaraRadera