måndag 24 november 2014

Blanda garn



Kongarner är ofta tunna. Så tunna att tålamodet inte räcker till för att starta ett arbete.

Då brukar jag samla några knasiga skönheter och laga provlappar. Det gör så gott för tankarna och händerna. Att det sedan sällan blir verkliga projekt av garnblandningarna gör mig inte så mycket. Jag vet ju att det går.


Nu ser lappen lite stickig och bastant ut på bilden, men jag kan som ögonvittne berätta att materialet blir lätt som luft, mjukt som bomullstussar och drömmarna om en stor gladkofta för novemberkvällar ligger på lur.

Hälsningar från en som inte har koftor som specialitet. Ännu.


3 kommentarer:

  1. Ahaaaaa är det så du gör med kongarnerna. Du blandar och ger liksom. Finfint. Du är allt bra fiffig du Maria.
    Tack för svaret på min fråga.

    SvaraRadera
  2. Vad fint det blir! Jag brukar gå och peta på konerna, ibland köper jag och har gjort som du, blandat med ett annat garn. Har inte försökt med två-tre koner, men nu har du igen en gång gett mig idéer.
    Nancy

    SvaraRadera
  3. Åh... Mina koner ligger och drar sig i sin nya förvaring i friggeboden. Undrar när jag ska bli en sån där garnblanderska som du? Men de finns där ialla fall om modet och nyfikenheten kommer.
    Kram Carol

    SvaraRadera