lördag 29 november 2014

En blöjrapport



Genom försök och misstag och "kundundersökningar" försöker jag hitta det bästa för mottagarna. När det gäller tygblöjor har jag låtit min egen föreställning om babyskötsel vara ledstjärnan. Det blir inte alltid rätt då.

De mammor som varit uppväxta med tygblöjor hyllar systemet med engångsblöjor, som underlättar vardagen och minskar på sysslorna. Jag förstår dem så väl och unnar dem verkligen en enklare vardag. Det betyder att de blöjor vi samlat in med gemensamma krafter (tack alla som bidragit) behöver hitta en annan väg ut i världen än den kanal jag redan har.

Jag ska lägga ut antennerna för möjliga mottagare som gärna tar emot en rejäl omgång blöjor och inlägg. Har du någon kanal du kan tipsa om så är jag tacksam. Kommentera eller skicka mejl. 

Så nu får jag stänga av blöjkanalen. Tack till alla som bidragit. 


8 kommentarer:

  1. Tyvärr kan jag inte vara dig behjälplig i denna fråga. Men jag hoppas det dyker upp någon som har full koll och som vet var de gör bäst nytta.

    SvaraRadera
  2. Instämmer med Bibbi med tillägget att jag gärna vill veta om den personen/kanalen kan ta emot de några blöjor jag fyndade på loppis, oanvända, och som jag vad jag minns inte hunnit skicka till dig. Kan inte kolla, hopsamlingslådan finns i stugan.
    Nancy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låt dom komma, så fixar jag mottagare. Om du minns rätt.

      Radera
    2. Fint! Ska snart upp till stugan - mot slutet av veckan - och då plockar jag ut dem och postar dem med Solveigs sockor och vad annat som får plats i postens stora kuvert.

      Nancy

      Radera
  3. Jag samlar tygblöjor under december till barnhem i kenya. Åker i januari och har äännu plats för blöjor. 2012 gjorde vi en likadan insamling som vi förde till tanzania. Jag tar gärna emot :)

    SvaraRadera
  4. Hej där!
    Kvinnorna i Manduar, Gambia älskar tygblöjor!! Så mycket bättre än de plastpåsar utan inlägg de små barnen hade tidigare...
    Så om du vill och kan skicka så tar vi gärna emot i AFFC i Falun!!
    AFFC c/o Marie Boberg
    Gunnarsbo 98
    791 93 Falun

    Tack och kram/ Carol Thuresson

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Carol,
      jag hade precis tänkt gå in här och tipsa om er. Jag har ju skickat till er under Kyrkkaffeuppropet men det minnet ploppade inte upp förrän nu. Heja dig Carol som ligger i.
      Maria, om du behöver hjälp med fraktpengar så ställer jag upp.

      Radera
    2. Det har kommit in fler förslag Carol och jag sätter med glädje ditt förslag i bland kandidaterna. Måndag är beslutsdag.

      Radera