tisdag 25 november 2014

Julhälsningar - hur många är vi?




"Vid den tiden utfärdade garnmorskan Knappmakerskan en förordning om att hela bloggen skulle skattskrivas.
Det var den första skattskrivningen, och den hölls när Sauli Niinistö var ståthållare i Finland.
Alla gick då för att skattskriva sig, var och en till sitt postkontor."


Vårt gemensamma projekt har fått mycket uppmärksamhet i media senaste året. Det vi gör väcker nyfikenhet och glädje över att det faktiskt går att förändra världen. I små steg. På olika sätt. 

Då har det hänt att jag fått frågan om hur många garnmorskor vi är. Och jag har inte kunnat svara. 

Därför önskar jag nu en skattskrivning just under skattskrivningssäsongen. Vi är inte de första som går igenom processen och en speciell skattskrivning för länge sedan har satt spår ända in i våra dagar, så det kan bli stort det här. 


Min tanke är att var och en av oss skriver ett kort med en personlig julhälsning och skickar 
det i ett kuvert till

Maria Blomberg
Solfvägen 101
FIN-65450 SOLF

Hälsningarna överlämnas till personal och boende på mottagningscentralen efter den 17.12 och jag hoppas hinna räkna oss alla innan jag sammanställer våra kort. Vi kan riktigt bra visa hur många vi är som önskar gott och en hoppfull framtid. 


 "Var inte rädda!"

Jag vet att fler av oss garnmorskor inte läser bloggen, men bidrar med värme och kärlek genom arbete eller garngåvor. Känner du någon som varit med på ett hörn så hjälp mig att sprida budet om skattskrivningen.

Med önskan om en skön ingång i advent. 

Maria

Under fliken Skattskrivning kan du se förnamnen på oss alla. Jag skriver in era namn i listan när korten landar i Solf.

6 kommentarer:

  1. Ajaj, kapten! Ordern ska uppfyllas.

    Nancy

    PS. Fiffig variant på mormorsrutor, kanske de är farmorstrianglar?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Julgranar, Nancy, julgranar.
      Länk till mönstret för intresserade.
      http://www.lebenslustiger.com/serendipity/archives/232-Neon-Christmas-Trees.html#axzz2KIpHzBSh

      Radera
    2. Du hade så bra foto på dem, så jag behövde inget annat mönster.

      Nancy

      Radera
  2. Jag njuter så mycket av denna blogg och jag är så tacksam att jag hittade Knappamakerskan. Alla ni som skriver här är så positiva. Och det känns så otroligt bra att veta att det finns många, många som är med - bara Maria vinkar lite. - Jag vill alttså absolut betala skatt och anmäle mig- även jag nu råkar vara lite anonym ... :)

    Seija

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, som anonym kan du ibland få lite extra uppmärksamhet. Jag valde dej som gott exempel i skattskrivnings-listan. :)

      Radera
  3. *far iväg som ett skållat troll till första bästa brevlåda med kortet i näven*

    SvaraRadera