torsdag 13 november 2014

Knappvändare och en egen dag


Loppis är bara bäst.


Att få sortera några småpåsar knappar gör gott för själen.


Titta på dem från olika vinklar. Drömma...


Hitta specialarna.

Imorgonbitti sätter jag mig på bussen med sikte på mässan Finskt Hantverk i Tammerfors. Bara jag och en stickning. Ja, och alla andra i bussen då. Vet inte vem.

Mässan är Europas största så jag är inte helt ensam, men ensam ändå. Självvald ensamhet. När den är som bäst. Min egen vilja ska få lufta sig lite. Soloköra.

En dag räcker bra. Sedan far jag gärna hem och nystar garn och vänder på knappar igen.

9 kommentarer:

  1. Ha en riktigt skön dag! :)

    SvaraRadera
  2. Trevlig resa! Det är så skönt att du kan säga nej. Det betyder ju att du kan säga ett helhjärtat ja en annan gång. Och lycka till med examen! Jen

    SvaraRadera
  3. Trevlig resa! Förhandla dig bara inte... det är vad jag brukar göra där. Mässan är så fin och man få sådan inspiration, men i år hoppar jag över. Ska umgås med släkten i stället! Det är också bra för hälsan.

    Nancy

    SvaraRadera
  4. Det va trevligt att göra din bekantskap i bussen! Hälsar hon i bänken framför

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv. Det blev en superdag!

      Radera
  5. Jag hoppas du hade en härlig dag i din självvalda ensamhet. Man behöver vara ensam mellan varven. Jag brukar säga att då får jag "vila ansiktet".
    Tänk att knappar är så himla roligt. Det har jag tyckt sedan jag var barn och fick leka med mammas samlade knappar som förvarades i en jättefin mångkantig glasburk med svart lock.
    Må gott och sköt väl om dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu är jag omskött och "har vilat ansiktet" , ett mycket bra uttryck. För jag undvek ögonkontakt och fokuserade på produkterna. Lite ovant, men hjärnan fick vila från alla leenden och bekräftande nickninger. Jag kände mig inte det minsta oartig.

      Radera
  6. Härligt med loppis knappar! Jag brukar kala dem godis påsar eller burkar för det är så spännande att se vad där finns. Hoppas hantverksmässan gav dej något nytt och inspirerande. Ibland är det skönt att få resa ensam.

    SvaraRadera