måndag 3 november 2014

Sisters Finland, en slutspurt


Många sjalar och några mössor har kommit in med budet att de gärna får värma systrar. Vi har ännu denna vecka på oss att bidra till insamlingen för utsatta kvinnor i Finland som jag skrivit om tidigare. Sedan måste jag börja tänka på leverans så att julklapparna hinner packas. 


Herrsockor fylls på tillsammans med de mindre. 


Mera, mera.


Och en alldeles ljuvlig filt. Generös. Både med värmen och färgerna. 

Denna vecka studier, packning och leverans. 

Och kanske lite uppståndelse efter uppmärksamheten i media. 

Jag tolkar det som att vi gör nåt bra tillsammans. Människor blir nyfikna och vill veta mera och kanske den där längtan att få göra gott och betyda något för någon annan väcks. 

Som ett alternativ till stressen och jakten på personlig lycka. Tolkar jag... 





8 kommentarer:

  1. Maria. Någonting är på vägen till posten och Solf...

    Seija

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Seija! Ditt paket är så välkommet.

      Radera
  2. Jag har alltså varit bortrest i lite över två veckor och va dom har hänt under tiden! Vilken glädge att se altt fint barnmorskor har gjort - och läsa vad Maria skriver. Jag har blivit helt beroende av se här sidorna. Tack Maria, tack garnmorskor :)

    Seija, en gång till

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv, du kära garnmorska!

      Radera
  3. Det ger nog rejält med ringar på vattnet när du varit i tv. Det ska bli intressant att se hur mycket leveranserna till dig ökar. För det tror jag att de kommer att göra.
    Det är bra för människor att kunna få vara en del i en helhet utan att behöva ta huvudansvaret. Behovet att göra goda ting och visa medmänsklighet och kärlek finns hos de flesta. Sedan behövs det bara en liten "putt" för att man ska hitta den del man vill ägna sig åt.
    Allting har en mening och jag är glad att jag hittade hit till dig Maria.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har varit ett intressant år. Uppskattning och positiv uppmärksamhet. Ämnet bebisar, färgglada garner och hjälpsamhet är något som berör alla, tror jag.

      Annat var det på den tiden jag undervisade kemi... :) .

      Radera
  4. Visst hade du skrivit 7 november som sista inlämningsdag för Sisters Finland? Duger det om jag skickar en liten leverans med din make på lördag? Jen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det går jättebra! Marginalerna är på vår sida.

      Radera