torsdag 27 november 2014

Skattskrivningsnytt


De första julhälsningarna har landat. Ursprungsuppropet här.

Utan att fråga på förhand har jag startat en "skattelängd" i en flik här på bloggen. Hoppas det är ok att jag sätter upp era förnamn i löpande ordning. På så sätt får ni också en uppfattning om hur många kolleger ni har. Garnmorskeförbundet är stort, större än ni kan ana.

Jag fyller på så fort fler ger sig tillkänna. Tanken att jag från mitt minne skulle räkna er alla, för jag har ju på sätt eller annat varit i kontakt med de flesta av er, skulle vara att överbelasta ett begagnat system. Risk för överhettning med andra ord.

Många av er har redan skickat kort tillsammans med era gåvor och de har jag prydligt sparade i hyllan, men att veta vilken Birgitta som ska räknas en gång eller flera har jag ingen aning om. Eller Monika, Anna, Marina...

Så alla som på något sätt känner sig delaktiga, stort eller litet, får gärna skicka en julhälsning. Rikta hälsningen till personal och boende på Mottagningscentralen. Jag bara räknar in er.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar