måndag 1 december 2014

Blöjornas öde avgjort


Det har kommit in fler förslag på mottagare av blöjorna av er läsare.

Tack!

Jag har tagit ett beslut på egen hand och vi kommer att samarbeta med Katharina som reser ner till Tanzania i början av året. Under förra resan fick ca 200 blöjor rum i bagaget och gavs direkt till mottagarna.

Det kan ni läsa om här.

Min förhoppning är att vi får läsa och se bilder även från denna resa. Så vi återkommer alltså ännu till blöjorna.

Det finns rum i Katharinas väskor så vi har ännu chans att fylla på med fler än de vi har idag. Jag vet att det kommer en liten sändning söderifrån per post innan jul.

Kanske finns det fler som har något i blöjväg att skänka?

Vi har fram till jul på oss, för sedan behöver vi ordna med leverans i mellandagarna.

Så ett sista ryck med blöjor innan vi lägger ner den sidan av verksamheten.

Är ni med?


4 kommentarer:

  1. Låter bra Maria!
    Jag skickar å de blöjor som finns.
    Tar hon begagnade å eller endast oanvända?

    /anonym Riikka :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skicka allt Riikka! (Så du har gått och blivit anonym ;))

      Radera
  2. Kanoners att du hittade ett bra ställe till blöjorna. Vilket rackarns nätverk du lyckats bygga upp Maria. Det är enastående.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dom kallar mig "Spiderwoman".
      Hahahaha...

      Radera