fredag 26 december 2014

En långsam jul


Några ögonblicksbilder mitt i julfirandet. Det går långsamt i år. Precis som jag vill ha det. 


Värmen strålar från spisen och försöker jaga ut golvdraget. Vi har ett friskt hus. 


En julklapp från min barndom, som jag tror farmor har stickat, har fått sysselsätta hjärnan. En liten provlapp fick bekräfta att jag fortfarande kan "läsa garn". 

Många halvklara projekt på gång. Nya tankar landar och formuleras i huvudet. Större än jag väntade mig, men det blir nog bra det med. Tids nog. 

Bloggen har ett litet jullov. Jag med. Precis som vi vill ha det.

God fortsättning på firandet kära garnmorskor. 


4 kommentarer:

  1. Skönt att höra att julen är fridfull och lugn hos er. Det ska gå i långsam takt.
    God fortsättning på julen och må gott.

    SvaraRadera
  2. Njut av långsamheten! Det är något vi ofta saknar i dagens värld! Gott slut på det här året och gott nytt år 2015!

    Kram Nancy

    SvaraRadera
  3. Vilken fin intervju med dig i Fridsstjärnan! Och vilka bilder!

    Gott Nytt År!

    Nancy

    SvaraRadera
  4. Näääää nu blir jag avis. Inte kunde jag se på Strömsö och vad i jisses är Fridsstjärnan? Jag vill inte missa allting *gråååååter*

    SvaraRadera