torsdag 4 december 2014

Gåvor i advent


Solgula dominorutor av restgarner där nyanserna tagits tillvara på bästa sätt. Varm, generös och full med kärlek. Tack!


Mjuka och varma är också dessa gåvor förutom tvättlappen som ska få andra uppgifter. De nu så populära ugglorna får vara med och "hoa".


Alldeles bedårande små sockor. Det är så skönt att kunna vara generös med just sockor när jag packar babylådorna. Varma fötter är huvudsaken. Eller hur det nu var?


Och snabb respons på uppropet om tröjor/koftor för grabbar 2-4 år. Fem små nystan hämtades för bara någon dag sedan och med den populära hexagonkoftan som Lee i Strömsö virkade som inspiration har det blivit en stilig kofta. Jag har lovat bistå med knappar så Knappmakerska jag är.


Och till sist två babyset i för babylådorna oprövat garn: tvättbar mjuk merinoull. Skulle det bli så lyckligt att jag får bli farmor någon dag så blir det nog projekt i merinogarn.

Bara det bästa för dessa små.

Detta är alltså ett urval bilder på de gåvor som kommit in tillsammans med julhälsningar och skattskrivningsuppgifter.

Och så är ni väl med och räknar de solgula dagarna i advent. Det sägs att de ger en antydan om solveckorna inkommande sommar.

Hos oss skiner solen idag!


4 kommentarer:

  1. Så mycket fint du fått in till ditt "lager". De nedersta utstyrslarna såg häftiga ut. Mjuka och sköna för två små frusna.
    Jag minns inte om jag frågat förut så jag frågar igen: De stora rutorna 18x18 måste de vara i ull eller går det i annat garn också?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är dom fina! Rutorna går så bra i annat än ull. Blandar man när filten sys ihop så får allas bästa egenskaper komma fram. (håll upp ögonen på lördag så får du se bekanta saker på bilderna)

      Radera
  2. Fint! å mer e på väg, kommer imorgon eller på måndag :)

    SvaraRadera
  3. Vilka fina saker! Och det gula gör mig bara så glad! I synnerhet som gårdagens solsken förbytts till dimma och duggregn. Färgterapi behöver vi alla denna tid på året och gissar att den som får värma sig under den filten kommer att sova gott! Allt annat var fint också.
    Under helgen ska det packas, så det kommer ett paket nästa vecka. Vill få det iväg före värsta julruschen på posten.
    Glad självständighetsdag!
    Nancy

    SvaraRadera