torsdag 18 december 2014

Nu börjar vi om på ny kula


Underbara garnmorskor. Slutet av 2014 har varit fantastiskt! Ni har överraskat mig gång på gång med er flit. Översvämmad är ett milt ord. Översvallande stolt är ett annat ord.

Efter oktobersatsningen med målet att värma vuxna har det fullkomligt exploderat. Jag har fått tänka om när det gäller packningen. Förr har jag klarat mig med de pafflådor som cirkulerar kring ett större hushåll och bland bekanta. Nu är det storpåsar som gäller.


Det finns en affär med manlig betoning i stan som bär de finska färgerna och som säljer storpåsar tilll hemult pris. Jag tror jag ska bli stamkund.

Från och med nu övergår jag alltså från att räkna enskilda sockor till att räkna påsar med sockor. För så galna har ni varit. En angenäm galenskap. Ni fattar?

På bilden de åtta påsar jag har hemma idag. Lagren är glesa. Jag fyller gärna på med vantar och mössor för alla åldrar just nu.


Några frågor:

  • Vad tänker ni hitta på för 2015?
  • Ska jag köpa fler påsar?
  • Hur ska vi få tag i mer garn till bra pris?
  • Finns det någon som likt Sanna känner sig mogen att starta egen lokal insamling? (Mejla så "snackar vi ihop oss" för bra samarbete) 
  • Hur många ska vi bli? Så gott som varje vecka ansluter sig nya garnmorskor. Och jag myser samtidigt som jag ser behovet av organisering och planering. Hoppas innerligt att jag har antennerna ute för de lösningar som brukar landa då jag minst anar det.

Fattar ni hur galet fantastiska ni är?
Fattar ni hur fantastiskt galna ni är?

Målet är fler varma människor och det verkar som att vi är på rätt väg hörni...

Tack för er insats!


4 kommentarer:

  1. Om någon garnmorska har Facebook så kanske hon kan lägga ut ett upprop om att det behövs mer garn.
    Med lite tur drunknar du i mjuka nystan sedan. Det var en idé.
    Ja du Maria du hade nog ingen aning om hur mycket det här skulle växa när du startade upp projektet.
    Vi är många.....vi är galna.....vi är stolta garnmorskor.
    Tjingeling på dig pinglan!

    SvaraRadera
  2. garnmorskor, garntokiga, garnoholics - kärt barn har många namn. Och du har idéerna, Maria. Det är bara så roligt att ha något mål för det jag stickar och virkar - kan ju inte slänga hur mycket som helst på släkt och vänner heller. Lovar att i något skede ta mig an ett projekt som heter "försök åstadkomma en hel tröja". Det kan väl inte vara så svårt, eller...
    I dag är det mycket bra väder för stickning och virkning! Det är ösregnar. Tycker det är mer juli- än julväder.
    Nancy

    SvaraRadera
  3. Jag blir själaglad av att läsa dina blogginlägg! Varm i hjärta och själ och längtan att hjälpa sprider sig ut i fingrar och hjärna! ❤️ Vad är det för garner du helst vill ha?
    Kram och tack för att du finns och att vi får vara med på denna spännande resa!
    /Carol

    SvaraRadera
  4. Tack Carol! För värmens skull får det gärna vara ullgarn och för skötselns skull gärna tvättbar sådan. I sockor blandat med polyamid för hållbarheten.

    SvaraRadera