onsdag 10 december 2014

Påfyllning och tejpade paket


Att öppna paket som det snöar mormorsrutor ur är bland det bästa jag vet. Näst efter familjen. Och god mat. Och kattskrället. Ja, ni förstår...

Det var betydligt mer i paketen jag hämtade från posten, bland annat en hel del tygblöjor, men med brist på ljus och lediga ytor får ni nöja er med ett pyttelitet urval bilder.


Denna tröja låg fasttejpad på ett av paketen jag öppnade.  Kanske blev den färdig i allra sista minuten. 

På tal om tejp förresten. 

Det finns paket som man öppnar med några försiktiga klipp med saxen. Bara för att den extra tejpen ska gå upp. 

Och så finns det Bibbi-paket. Kräver fördjupad kurs i tejpteknologi och inbrottskort. 

Men nu Bibbi har du fått en konkurrent. Riikka kräver nämligen sprängmedelskunskaper av mottagaren. Nästan. :)

Paketöppnarbetraktelser en helt vanlig onsdag i december. 

Jag älskar er!


3 kommentarer:

  1. Nä nu får jag skärpa mig. Det går inte an att få konkurrens i tejpbranschen.
    *skenar iväg och köper extra rullar tejp*
    Heja dig Rikka nu kommer jag......mohahahaaaaaaa *tejpa tejpa tejpa*

    Vi älskar allt dig också Maria du garnmorskors ÖB.

    SvaraRadera
  2. Blev så uppjagad av tejpandet så jag glömde skriva att oj så glad man blir av alla färggranna lappar som ramlar in till dig. Tröjan var kanonfin också.
    Så där ja......nu kan jag ta kväll.

    SvaraRadera
  3. Och så här går det till. Ta en härlig, röd papplåda och fyll den med mjuka och varma saker. Sedan sök efter målartejp i hela huset. Det finns inget, säger gubben. Ta silvertejp i stället, säger gubben. Tejp sedan försiktigt och snyggt ihop paketet, bara lite tejp runt kanter.
    Nästa dag får du bråttom till stan ich till posten och i sista minuten märker du den lilla randiga tröjan som ropar från bordet i vardagsrummet. Varför får jag inte vara med? Be gubben om hjälp. Och klart ställer han upp. Med en plastpåse och silvertejp. Med massor av silvertejp.
    Men till sist hittar ett väldigt fult, men ordentligt tejpat paket sin väg till Maria. Och de alla levde lyckliga i alla sina dar.

    Riikka

    SvaraRadera