onsdag 10 december 2014

Pålysningar och påminnelser


Pålysningar:
  • Det landar paket med produkter och garn på byns postkontor. Det blir fler varv med famnen full innan paketen är i bilen. Glad över mina långa armar.
  • Nu finns det garn för efterfrågade tröjor för barn som är 2-4 år. Den som känner sig manad att ta sig an ett lite större projekt får ta kontakt. Det är över 15 mammor som har fler småbarn. Några ska vi väl hålla varma med ulltröjor i vinter.
  • Barnmössor 2-10 år går åt med fart. Den som vill får gärna sticka fler.
  • Vantar för alla åldrar behövs.
  • Det är sista chansen för tygblöjor och tillbehör denna vecka. Sedan stänger luckan. 

Påminnelser:
  • Sista leveransen för detta år med produkter och julhälsningar åker iväg från Solf nästa onsdag 17.12. Ännu hinner du skicka din julhälsning och samtidigt bli skattskriven. 
  • De som får våra gåvor kanske inte alltid vet hur man sköter ylleplagg, så jag påminner om att produkterna ska vara maskintvättbara för enkelhetens skull. Det har nämligen blivit en och annan överraskning/besvikelse när tvättmaskinsluckan har öppnats. Jag har varit lösare i tyglarna när det gäller lappar till filtarna, men vi får se om vi får tänka om där...Tiden utvisar.  Alltså en påminnelse både till mig som garnköpare och till er som stickar av egna garner. Maskinvättbara produkter. Akryl och bomull funkar ju att tvätta, men värmer inte lika bra. 
  • Jag påminner om att ni är värdefulla, att det vi gör betyder något för många. För mej, för er och för dom som blir värmda. Våra insatser är olika stora, men försök se oss som en enhet. Alla behövs. Var och en har sin uppgift. Näsan pekar riktningen, händerna arbetar, lungorna andas och drömmarna ger kraft att fortsätta. 
Vilken kroppsdel är du?

2 kommentarer:

  1. Tack Maria för påpekandet att det ska vara maskintvättbart! Jag har säkert syndat, skickat sådant som inte klarar maskintvätt. Men de flesta moderna tvättmaskiner har ett program för ulltvätt - där tvättade jag med lyckat resultat en sjal som egentligen borde ha handtvättats. Men hur många - vi infödda medräknade - läser instruktionerna för tvättmaskinen och plagget vi köper? Inte jag alla gånger, som sedan får föra kavajen till kemtvätten.
    Lovar försöka bättra mig och trolla in ickemaskintvättbart garn som ränder i mormorsrutor - då borde de hålla. I alla fall för filtar till större personer, som kanske inte sölar ner lika mycket som småttingar.
    Kram
    Nancy

    SvaraRadera
  2. Tack för påminnelsen att det ska vara maskintvättbara garner/plagg!

    Vet du.. Du är underbar!
    Carol

    SvaraRadera