fredag 2 januari 2015

Restgarnshyllning och fortsatt utmaning

"

Här ett resultat av ett jullov med skruttigt väder. Inte för att jag slänger mig ut genom dörren så fort tillfälle ges, men som ursäkt för att verkligen mysa till det i TV-soffan i december.

Lapparna är från vårens utmaning som gav mersmak. Till de blå rutorna från lotterilapparna valdes kontrastfärgen orange och det gick åt nästan 300 gram Nalle.


Den här gången blev det 11x14 rutor och det visade sig vara precis lagom. Just före jag fäste alla trådar testkörde jag filten liggandes på rygg i soffan. Den räckte från tårna upp till armarna och jag slumrade till lite. Nu är den laddad med vila och frid. Och trådarna är fästade.

Jag vet att det finns fler som gärna skulle sätta händerna i lappar och virkning och hjälpa till med monteringen. Men tänk om alla lapparna tar slut? Då blir jag själv utan TV-mys. Egoismen viskar rädslor på axeln.

Strunt! Klart att lapparna räcker till fler monterare och många av er tillverkar nya lappar på löpande band.

Men vem av oss vinner?

Lapptillverkarna eller monterarna?

  • Enfärgade eller flerfärgade mormorsrutor
  • Tre varv med virknål 4 mm
  • ca 7 x 7 cm (verkligen cirka för monteringen är mycket förlåtande)

Det som började som en fridsam rapport om mys i soffan utvecklade sig plötsligt till en utmaning.

Ett anfall av tråkighet? Dags för utmaningar och vardag igen. Stimulans.


Vill du vara med i tvekampen om korgen? Vill du vara med och fylla den eller tömma den?

Restgarnshyllning. Tillsammanskrafter. Värmetävling. 

Finns det fler bra ord? 



5 kommentarer:

  1. Jag deltar gärna i fylleritävlingen. I synnerhet som denna form av fylleri inte ger någon som helst baksmälla.

    Nancy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkommen med på fyllefesten då! ;)

      Radera
  2. Jag är helt klart med på fylleriet. Jag har 75 små lappar liggande här allaredan. Men jag måste fästa trådarna.
    Det är ullgarner så det går långsamt för mig. Men var inte orolig. Det kommer nog att regna lappar över dig i år också.
    *virka virka virka*

    SvaraRadera
  3. Förresten apropå vem som vinner. Det gör vi ju alla. Lappvirkarna, lappmonterarna och de som får filtarna.
    Alla vinner. Känns det som.

    SvaraRadera
  4. Jag kan nog vara med och hjälpa till att fylla den. Att virka rutor är ju roligt och snabbt går det oxå.
    Nytt år nya tag!

    SvaraRadera