onsdag 14 januari 2015

Med post och bud


Vi är många som tar tillvara kylan och långsamheten som uppstår med den. Då kan det bli värme och snabba händer.


Vi fyller på lagret med sockor över 20 cm. För dom behövs också.


Mindre sockor och tillbehör för de små människorna hinner bo en liten stund i Solf innan de får åka och värma någon.


Välsittande vantar kom som överraskningsgåva med bud till gården. Vi har en ny garnmorska bland oss.





Eller ja, vi har faktiskt två nya. Det kom rutor från Sverige också som längtat efter att få vara med i något större. Dom kom precis rätt.

Inte nog med att gåvorna ökar i volym. Vi blir dessutom stadigt fler garnmorskor som bidrar på sätt eller annat. Det ska vi ta vara på. Njuta av. Tillsammans.

Och fler garnmorskor betyder större garnbehov. Det jag delar ut är begränsat till tillgång och geografi. Portot är såpass dyrt.

Just nu väntar jag på fynd. Många butiker rear utgående sortimentet då vårens färger kommer in. Med begränsade resurser är det viktigt att tänka på att få så många meter som möjligt för eurona.

Jag har möjlighet att ta emot och ta tillvara restgarner, men vi behöver många hela nystan som komplement.

Så för egen del är det garnjakt. Igen!

Angenäma bekymmer.

3 kommentarer:

  1. Ett tips: När någon av oss läser reklam - det brukar dimpa in en del genom postluckan - om garn till rabatterat pris, så föreslår jag att vi tipsar varandra här. Själv inhandlade jag en del enfärgat Nallegarn, två nystan för 6 euro, i Citymarket i december. Men det erbjudandet är förbi. Vet inte om Robin Hoods (Tarjoustalo heter kedjan, erbjudanden brukar vara gemensamma) fortsätter rea ut Novitas utgående färger och garn. Men det lönar sig att kolla om ni har vägarna förbi. Jag köpte Joki-garn för 2,50 (mot nästan fyra euro annars) nystanet.
    Nancy

    SvaraRadera
  2. Novita meddelar i sitt veckobrev att K-supermarket säljer Rose-garnet (mohair) till specialpris. VIlket det är nämns inte. personligen gillar jag inte det garnet, det är mjukt och skönt tills man börjar sticka. Då är det som om man stickade med fuktigt garn. I alla fall var det så för mig. Eller kanske jag fick ett dåligt nystan?
    Nancy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi delar erfarenheten med Rose. Och det är handtvättsymbolen på banderollen. Vi väntar ut bättre.

      Radera