lördag 24 januari 2015

Pizza och flygande får


Filtar från Solfgruppens monteringstalko trillar in med jämna mellanrum och alla filtar är personligheter. Eldorange värme landade på stolen denna vecka.


Efterlängtade herrsockor trillar också in med jämna mellanrum. Fullt medveten om mödan att sticka storlekar upp till 45 viker jag tacksam ihop paren och önskar långvarig, hållbar värme för stora fötter.


De små fötterna får också sin beskärda del av kakan. Vissa av oss garnmorskor har sån ordning och reda med oss att garnbanderollen med skötselråd följer med gåvan. Vissa av oss tappar bort garnbanderollen så fort maskorna läggs upp. Jag är en av de senare.


När det kommer paket ända från Sverige och innehållet är en pizzakartong kan man för en stund tro att dom blivit lite extra galna "over there".


Men då innehållet är en pizza helt i min smak förstår man att det är helt vanlig galenskap. Påfyllning i rutlagret igen! Hurra!


Ett bifogat kort bland veckans gåvor får mig att le stort. Konstnären är finsk och heter Arja Laihonen. Verket heter "Lentävä lammas" (Flygande får) och förmedlar i mitt tycke känslan som uppstår då någonting stort händer.

Låt oss få uppleva denna förvåning ofta. Det gör så gott för drömmarna.

8 kommentarer:

  1. Jag älskar den oranga filten. Skulle ha passat perfekt i min sjuttiotalssoffa som jag också älskade. Jag ångrar mig så att jag gjorde mig av med den. Soffan alltså.
    Lapparna jag skickade ska alla vara av ullgarn.
    Ha en härlig lördag hälsar den galnaste pizzabagaren av dem alla.

    SvaraRadera
  2. Och förresten......hur gör du när du fogar ihop krokade filtremsor? Syr eller virkar du? Eller något annat mystiskt sätt som bara du kan?
    Inte för att jag är färdig ens med första remsan men det gäller att vara ute i god tid. Ibland.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag virkar ihop. Lagar gärna ett inlägg med bilder och pilar och pedagogik så det glänser om det. Den är i görningen ännu, i TV-soffan på övre våningen. När den behagar komma ner till civilisationen ska den bli fotograferad. Kroka på nu så du har åtminstone två remsor.

      Radera
  3. *ligger i som en utter med kroknålen......kroka kroka kroka*

    SvaraRadera
  4. Vilken underbar orange filt! Jag blir bara så glad av den färgen. Och allt det andra är också fint. Och kortet toppen!
    Snart, när postens prishöjning träder i kraft, ska jag ta till krokningsnålen och se om jag lyckas använda den. Till dess ska det bli nån halsduk och lapp.
    Nancy

    SvaraRadera
  5. Det lönar sig at gå på stickkafé, i dag ett nytt för mig. Nämnde att portot ska stiga och fick den glada nyheten att det sker den 9,2, alltså en vecka till att skicka till nuvarande pris. Och att köpa första- och andraklassfrimärken till nuvarande pris innan de blir dyrare.
    Nancy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Postens avgifter är ett mysterium när man som jag skickar iväg sällan. Ännu har vi ett postombud i byn som kan hjälpa mig, men sen...
      Men jag har istället blivit mycket skicklog på att öppna paket :).

      Radera