lördag 31 januari 2015

Tröjtransport


Det bereder mig stort nöje att öppna veckans paket. Förr hann jag bra packa upp försändelser samma dag de landade här hemma, men nu gör jag så att jag samlar en hel veckas gåvor och öppnar dem samtidigt. Då kan det se ut såhär.


Och när man öppnar på täckelsen  trillar rikedomarna ut.


För ovanlighetens skull virkade tröjor och koftor. Härligt mjuka och följsamma med varsin matchande halsduk. Hjälmmössor är extra välkomna.


Och de älskade pippiränderna. Jag tror inte det går att tröttna på dom. En härlig blå tröja i grabbstorlek har anlänt i tid för vinterns lekar.

På måndag hämtar jag ännu ett paket på posten som jag fått meddelande om. 

Jag kommer de närmaste dagarna att packa ihop den sändning som avgår på onsdag den 4.2. Studierna ger mig lite tajtare tidtabell än vanligt, men jag kanske hinner räkna över antalet tröjor och övriga gåvor så vi får en bra bild över vad vi åstadkommit. Redan nu kan jag meddela att tröjorna kommit in i större mängd än förväntat. Ni har alltså varit fantastiska igen.


Till min glädje är det många som tagit kontakt även denna vecka och vi har fått många meter garn i gåva både från stickgruppen i Sundom och från privatpersoner. I första anblicken kanske det inte ser ut som stora mängder men betänk att Nallenystanen är klassiska 100 grams nystan. Då förstår ni att de andra bollarna knappt får rum i handen.

Jag börjar ha lite mer i garnlagren igen så ni som tidigare frågat efter garn, men som jag inte har kunnat ge åt får ta kontakt igen. Det som vi inte hinner få färdigt till denna vinter sätter vi i lagret och får börja nästa säsong med att värma ända från början. Jag har en känsla av att vi ligger några veckor efter vädret hela tiden, men att vi har möjlighet att bygga upp ett lager så att vi alltid har varor inne för den säsong som står för dörren.

Därför får ni gärna börja tänka på sommarmössor i glada färger nu redan. Bomull och akryl går riktigt bra. För två år sedan gick det åt över 120 mössor i ett huj i början av juni. Då var mössorna kopplat till ett lotteri. Ska vi göra om det?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar