torsdag 15 januari 2015

Vintervärme


Många gåvor även denna vecka. Det är många som stickar vantar med två färger och det är fenomenalt. På så sätt blir vanten dubbelt så tjock och tätare.


Sex varma halsar räknar vi med när de här gåvorna kommit fram.


Och en hel vuxenfilt dök upp med bud till gården. Rogivande lapptillverkning har fogats med blått.


Själv virkade jag vita ränder på den färgglada restgarnsfilten från ett tidigare inlägg och jag tycker själv att hela filten "lugnade ner sig" genom att ge ramar för ögat att vila på.

Jag känner mig rik som ett troll nu igen.

Tur att det är lätt att skicka rikedomarna vidare efter omklappningar, vikningar och sorteringar.

Det är fler i min omgivning som nämner "oxveckorna" och ser det som något gott, då rutiner får landa och inga avbrott syns till på länge.

Då blir det mycket stickat!


2 kommentarer:

  1. Massor med vackra och värmande saker här att titta på. Restgarns filten blev jätte härlig med virkade ränder på.
    Tänk vad lite fiffiga ide`er kan göra mycket ibland. Vi jobbar väl vidare så gott vi förmår.

    SvaraRadera
  2. Så mycket fint du har fått in och gjort själv. Jag blir glad av alla färger och former.
    Heja alla!

    SvaraRadera