tisdag 3 februari 2015

Det ska va mjuka paket!


En sista titt på det som hinner med till februarileveransen. Tre tröjor.


En babydräkt. Nu är 4 pojklådor snart packade.


Hjälmmössor både till lagret och till leveransen.


Vantar är efterfrågade och sockor går alltid åt.


Värme för alla storlekar.


Diverse och en mössa i genomtänkta färger med isytt fleeceband. Mycket bra för värmen över öronen.


Blommig filt och stickad klänning/tunika. Värmande sommar mitt i vintern.


Till sist ett urval halsdukar och filtar.

Jag blir alldeles salig av filtarna i mormorsrutor. Sköna för ögat och för känslan. Garnsnuttarna får vara med tillsammans med stora nystanen och båda lyfter varandra.

Hoppas nu att jag hittat alla påsar och paket som landat här hemma de senaste dagarna.

Morgondagen går till packning av det sista och lastning av bil. Vår mellanstation i söder har snöat in med risk för att bilen kör fast på gården så vi försöker hitta en annan lösning.

Annika hälsar och tackar varje gång jag är i kontakt med henne. "Ni är guld värda!"

3 kommentarer:

  1. Otroligt, helt enkelt. Alla är ju så vackra och fina. Vilken fin utställning av yllevärme du har en gång till. Hälsningar till Annika och Maria, kör sakta :)

    Seija

    SvaraRadera
  2. Men jösses så mycket fint som ramlat in till dig. Jag är imponerad av alla som lyckas få ihop så kanonfina tröjor.
    Den lilla sommarklänningen tror jag är efter ett gammalt mönster för en sådan stickade min mamma till min dotter när hon var liten. Den är jättesöt på en liten tös må du tro.
    Allt var fint. Heja alla er som fått ihop allt detta.

    SvaraRadera
  3. Man blir så glad av all färgprakt och alla goda tankar som stickats/virkats in i alla plagg! Att ge det man har och som man kan! DET är praktisk kärlek! Kram från Carol till er alla

    SvaraRadera