torsdag 19 februari 2015

Garnövermorskan Ulla-Britta


Om ni har följt med här på bloggen så försöker jag lyfta fram lokala garnbutiker genom att berätta om vår verksamhet och i samma veva säga att vi gärna köper in garn till projektet och att de får tömma restlager som vi är bra på att förvandla till hopp och kärlek.

Ulla-Britta tog oss sannerligen på allvar. För någon vecka sedan var jag in till hennes butik i Helsingby med en väska och sade hur stor garnpeng jag hade.

Hon lovade söka i skrymslena. Det gjorde hon sannerligen. Och mer än det. Bra mycket mer.


Rejält sockgarn.


Mer rejäla nystan. Fler provnystan som bara finns i få exemplar och till min glädje "gamla" 7-bröder av den mjukare sorten.


Jag hann skymta dessa nystan färgglädje och tänkte (högt) på mössor, så såna nystan fick vi många av. Jippi!


Mjuka Baby Merino som passar så bra till babydräkter. Jag vet redan vilka händer som ska få ta hand om dessa. 


Mer babygarn av den maskintvättbara sorten. 


Tunt sockgarn i mycket hög kvalitet. Det dröjde länge innan jag stickade mina första sockor i Opal, men nu är jag fast. Det tar lite längre tid med tunna stickor, men det är belönande.


Och till och med de sista härvorna handfärgat i samma goda kvalitet. 

Så gå nu in på Ulla-Brittas facebooksida och följ med i hennes vilda framfart bland marknader och garntillställningar. Och så kan vi tillsammans tacka för att hon vill vara med och värma genom att göra det hon är bäst på. Förse folk med garn.


Såhär färgglatt kan det bli med Opalgarn. Sockor på gång från ett nystan som jag köpt redan tidigare.

Tack Ulla-Britta och lycka till med garnförsäljningen! 

Nu ska vi sköta vår andel. Hantverket. Och överlämnandet. 

Som ni märker behöver jag era händer. Vissa garnmorskor har redan tagit emot garn och har fabriken igång. Om du bor någorlunda nära Solf och Vasa och känner att du gärna tar ett nystan eller flera och förvandlar det till guld så ta gärna kontakt via mejlen. Kontaktuppgifter i fliken uppe på bloggsidan.

Och vet ni. Vi har ingen brådska. Vi bygger upp lager så att vi har att ge när kylan sätter in igen. Trots att det just varit storleverans har jag redan ett litet lager igen. Bara för att ni är så fantastiska. 


2 kommentarer:

  1. Så mycket fint garn. Det där Opal verkar helt fantastiskt. Jag gillar det självrandande garnet för då behöver man ju liksom bara köra på och det blir vackert per automatik.
    Så mycket fint och värmande det kommer att bli av alla dessa nystan.

    SvaraRadera
  2. Härliga Ulla-Britta :)

    Seija

    SvaraRadera