måndag 23 februari 2015

Restgarnspotentialen växer


Om kroppen hellre virkar går det lika bra. Samma 18x18 cm som vi monterar till lappfiltar. Och med mycket restgarner och flitigt handalag kan det bli några rutor. Eller många. 


Färgpaletten är bred och jag tror att dessa virkade lappar skulle kunna bli en egen filt, men precis lika bra kan lapparna vara kompisar med de stickade i en blandteknikfilt. 

Vi får se hur det blir. 

Själv laddar jag en väska med sockestick. Det blir många timmar i bil och på färjan. Och många timmar i paradiset bredvid mamma och en kaffekopp. 

Sportlov kallas det. 

Fast jag kallar det socklov. 

3 kommentarer:

  1. Vilka fina virkade gladrutor. De kommer att göra sig fint i en filt. Jag hade faktiskt alldeles glömt att det ju gick att virka rutor också. Så det var en bra påminnelse.
    Hoppas du får ett riktigt härligt socklov Maria.

    SvaraRadera
  2. Men nu kom jag på något annat fiffigt. Skulle man inte kunna kroka rutor också. Det skulle nog bli fint med en filt med lite olika tekniker i sig. Eller vad tror du Maria?
    Vad var det för slags material i de virkade rutorna?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart det kan krokas!!! De virkade rutorna var restgarner, mest i ullblandningar, men akryl funkar fint. Alla lappar i alla tekniker med måtten 18x18 cm kan tillsammans bli något mycket bra. Filtar.

      Radera