söndag 1 mars 2015

Ett aldrig sinande garnlager


Jag visste nog att jag har lite socksjuka. Ändå är jag förvånad då jag plockar fram alla sockor som stickats efter jul. Det har blivit en del...

En sockstickning är så behändig. På en föreläsning, på styrelsemöte, i väntan på färjan, på färjan, till morgonkaffet, till eftermiddagskaffet, som sömnlockare på kvällen. 

I min enfald tror jag dessutom att jag flitigt betar av lagret av sockgarner som byggts upp under åren. 


Det är inte riktigt med sanningen överensstämmande. 

Kanalen för nya nystan fungerar utmärkt (ja, jag är skyldig) och avkastning för sockor finns det ju. 

Jag fortsätter alltså att socklova. 

2 kommentarer:

  1. Men dra på trissor så snabb du är med att sticka sockor. Opalgarnet är så fint tycker jag.
    Själv krokar jag på i lugn takt till kvällsprogrammen på tv. Om det inte är fotboll på tv förstås för då tittar jag på tv uppepå och där har jag virkningen på gång. Det gäller att ligga i.

    SvaraRadera
  2. Och en annsn är stolt över ett par. Jag försöker igen beta av lagret med små och större udda restgarn genom att sticka och virka lappar, men i omvänd ordning. Det blir mest virkade lappar. Men de verkar ju också ha avsättning.
    Nancy, lappmakerska

    SvaraRadera