onsdag 25 mars 2015

Motionscykel för garnglada


Ibland behöver jag bara viska vad jag önskar mig. Jag har en vän som är fenomenal på att leta upp begagnat till hemula priser. Därför äger jag från och med idag en spinnrock.

Och visst är det så att när man har en ny spinnrock så behöver man inte koka mat på en vecka. Visst!?



Nu kan jag till exempel tvinna tunna kongarner till blandgarner som är lätta att handsticka med. 


Dessutom har jag hämtat ut mina första läsglasögon och ska och tala på Martha-möte ikväll. 

Jag känner mig stark, mogen och klokare än igår. 

Men ändå får jag vänja mig vid damen i spegeln som ser så bekant ut... 

Ha det gott! 

Ni vet var jag finns. 

Tramptramp surrsurr. 

8 kommentarer:

  1. Stort Tack! för att du kom på vår Marthaträff!

    Margareta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv Margareta för inbjudan. Roligt att bygga nätverk.

      Radera
  2. En likadan trampmaskin står hos mamma. Undrar om jag kunde lära mig att använa den? Jag har en del tunt kongarn som jag kunde pröva på. Om inte annat så lär mina försök bjuda en del släktingar på ett gott skratt.
    Nancy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bjud på du :). Det snurrar rackarns fort och händerna vet inte vad fötterna gör och det blir nog show i början. Kul show.

      Radera
  3. Maria. Jag har ju nästan likadana glasögon som du just fått! Va bra att Martha-mötet gick så bra och att du orkar och njuter så mycket. Damen i spegeln sprider ju så mycket glädje för så många :)

    Seija




    SvaraRadera
    Svar
    1. Då är vi tre med liknande modell för enligt barnen har min mamma (mommo) också likadana.

      Radera
  4. Åh så härligt med en ny vän i stugan! Så grön och grann :-) Och så mycket tid den kommer spara/ge dej vid arbetet med kongarnerna! Då behövs inte öglorna längre?
    Glasögon är verkligen en bra uppfinning... B-)
    Trampa på kära Maria
    Carol

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu har vi trampat, gröncykeln och jag, och jag försöker med öglorna (om du tänker på att virka garnet tredubbelt?) så att garnet tvinnas samtidigt och blir mer lättstickat. Just nu stickar jag provlappar.

      Radera