måndag 30 mars 2015

På Marthamöte i Dragnäsbäck


Marthaförbundet i Finland är ett förbund med många järn i elden. Marthorna har alltid månat om människor och särskilt då kvinnorna och barnen.

Att få en inbjudan till ett Marthamöte i Dragnäsbäck och att där få tala om vårt Garnmorskeprojekt för människor med samma hjärta och erfarenhet är glädje och stolthet för mig. Jag är stolt över att få vara del i något stort, omsorgen om andra på frivillig väg, och glad över att vårt arbete kring asylsökande och flyktingar får uppmärksamhet. Vi bygger nätverk och broar och gemenskap.


Inte nog med att jag fick prata av mig och hoppeligen inspirera, jag fick också ta emot en stor lappfilt, som på bilden gömmer sig under alla övriga gåvor som överräcktes i en kaffeväska. (slarvig fotograf idag)

Kaffeväskan är en klassiker. Juhla Mokka är en finsk klassiker. För mig hör garn och kaffe ihop. Jag sätter mig gärna ner och handarbetar med en kopp gott kaffe. Jag sätter mig gärna ner och dricker kaffe med ett gäng Marthor och pratar om erfarenheter och tidigare projekt.

Så varma hälsningar från en grupp erfarna kvinnor med omsorg om medmänniskan.

Vi är många, verkligen många, som med varmt hjärta dricker kaffe och förbättrar världen.

Stort tack för gåvorna och gemenskapen!

2 kommentarer:

  1. Vi Marthor Tackar dej för att du kom och "pratade av dej" och inspirerade oss!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack till alla Marthor tillbaka!

      Radera