fredag 6 mars 2015

Sexton händer


När sexton händer arbetar och råkar sända in sina verk samma vecka blir det salighet i Knappmakerskans stuga.


Helt ny modell på virkade tossor, stadiga och redo för flitig användning.


Molnlätta maskor i kärleksknutar som blir nästan viktlösa sjalar. Luftigt och skirt. Med värme.


Rutpåfyllning i vårgult och pastellkaramelltoner.


Herrsockor av hemfärgat garn.


En babydräkt och fler bonusmössor i mjuk merino.


Blandat godis för händer, huvud, fötter och halsar.


Och resterna fick bli lappar.

Det är så saligt med garn som varit på äventyr. Mycket av det jag fick ta emot som färdiga produkter har jag sett i nystanform och det är kära återseenden ska ni veta. Men mycket är garner och trådar som gör sitt första besök i den saliga stugan.

Detta har alltså sexton händer knåpat ihop. Välkommet och stora mängder tillsammans.

Men ni ska veta att jag tagit undan en hel produktgrupp från denna veckas gåvor som ska få ett alldeles eget inlägg.

Bered er på att hålla i hakan. Eller madrassera tangentbordet.

Jag återkommer.

1 kommentar:

  1. Det är helt galet så mycket dessa sexton händer har skapat. Och så fint.
    Vilka fantastiska människor det finns. Men vi har alla fått uppleva hur roligt och entusiasmerande det är att göra något tillsammans. Något bra. Något varmt. Något omtänksamt.
    Heja alla!
    För säkerhets skull har jag madrasserat både hakan och bordet framför mig och sitter i spänd förväntan över vad som komma skall.

    SvaraRadera