fredag 10 april 2015

Garderob som fryser?


Det var fredag morgon. Barnen hade farit till skolan, morgonkaffet var drucket och Knappmaken tog på sig skorna för att gå till sitt arbetsrum i en skild byggnad på gården. Jag hörde dörren öppnas och väntade på stängljudet. 

"Älskis! Är det din låda här ute på verandan?" 

(Ja, vi använder älskis som tilltalsnamn på varandra, ibland till tonåringarnas förtret) 

Spännande. Någon som ville ge mig en dator? 


Ingen dator utan nåt betydligt bättre.

Garn och en personlig hälsning.


Nu är det troligen kallare i en garnmorskegarderob. Härvor som värmt garderoben under många år har fått fara på nya uppdrag. Mitt uppdrag blir att hitta händer som vill förädla värmen. Kanske du? 


Men mer än garderobsgarn rymdes med i lådan. 


Nya okorkade nystan gladfärger.


Och mjuka mössor för vår- och höstsäsong. 

Överraskad, glad och hoppfull fick jag fortsätta fredagen framför datorn och studierna medan älskis arbetade med sitt ett stenkast bort. 

Fredagar är nog bara bäst! 

2 kommentarer:

  1. Jag hoppas att den här kvinnan läser din blogg så hon förstår att visst kommer hennes fina garner till nytta och glädje.
    Vilka härliga färger.

    Älskis var ett kanonord. Men jag förstår att ungdomarna stönar och tycker det är skittöntigt *S*.
    Men det var nog det raraste ord jag hört på mången god dag.

    SvaraRadera
  2. WOW,,,,,Jättefin härlig överraskning. Sådana paket vill nog de flesta garnmorskor ha.
    Håller med Bibbi.....♥Älskis ♥ är ett ord fyllt av kärlek.

    SvaraRadera