tisdag 7 april 2015

Mössor, mössor och glimtar från verkligheten


Två hättor från Soili. Den sommargula har en African Flower i nacken och jag vet att Soili kan göra många modeller med den blomman som utgångspunkt. Hjälmmössan har fått sig en virkad snäckskalskant och jag är helt säker på att någon av flickorna på Mottagningscentralen får känna sig extra söt i sommar. 


Margareta har virkat en flickmössa hon med. Rosa och blommor är precis vad smådamerna behöver.


Själv har jag min vana trogen tänkt på en pojke då jag virkat. Mina mössor får hänga med i mösslådan utan att vara med i lotteriet. Det känns bäst så. 

Utan att kunna skriva mer detaljerat här i bloggen kan jag berätta att jag just nu har förmånen att få praktisera på mottagningscentralen. Jag har skymtat era sockor, mössor och filtar. Babylådorna står och väntar på nya bebisar. Det finns många underbara barn och vuxna som behöver en finsk hälsning när dom kommer till vårt land. 

Det blir långa och intensiva dagar bland de människor mitt hjärta klappar mycket för. Samtidigt som jag avlägger studier spanar jag in behoven för kommande tider. Bara personalen vet om min roll som förmedlare av era gåvor. 

Just nu är jag en medmänniska som går bredvid några steg i deras liv. 

I utbyte får jag kärlek och kramar. 

Älskade människor. Må livet visa godhet mot er. 



2 kommentarer:

  1. Så mycket fint. Spännande att du får vara med i själva verksamheten utan att för den skull skylta med vad du också har för roll.
    Jag hoppas du får in riktigt många små och stora mössor.

    SvaraRadera
  2. Åh så spännande! Och att få möta de som ska få paket och lådor öga mot öga..<3 En garnmorska i aktion även om du är " under cover"! Kram och lycka till
    Carol

    SvaraRadera