fredag 17 april 2015

Som att öppna en kran


Nu börjar jag igen förstå vad jag ställt till med. Uppropet om sommarmössor ger resultat och tillsammans med mössorna kommer mycket annat välkommet. 


Mycket sorterar jag in i lagret så att vi i höst strax innan första kylan sätter in kan leverera så att det räcker åt alla som behöver. Hittills har det varit lite så att många fått genast av det som funnits inne men någon blivit utan och då något saknats har jag gjort ett upprop och fått in massor två veckor senare. Ibland till och mer än vad som behövdes. 


Att det kommer extra mycket är inget bekymmer, men jag skulle vilja att alla små händer får värme genast så att det är roligt att vara ute och leka. Som exempel. 


I lagret hamnar också filtarna som virkas ihop av mormorsrutor. Det kommer in så bra med filtar för de små att jag har börjat satsa på att göra lappfiltarna lite större. Jag spanar och beräknar och estimerar och försöker hitta en bra fördelning på varorna. De minsta först. Men vet ni, ni är så flitiga, fantastiska och underbara att våra resurser räcker till fler och fler människor. 


Den här flygarmössan kommer att sitta som en smäck på en grabb med spring i benen. 

Så april bokad för sommarmössor med bonus. 

Stort tack för er insats! 

3 kommentarer:

  1. Vilken festlig pilotmössa! Allt annat är också fint! Borde ta mig samman och fylla ett kuvert, men i morgon sitter jag - frivilligt - i en valnämnd hela dagen. Kom ihåg att rösta alla!
    Nancy

    SvaraRadera
  2. Nu har Strömsö-programmet med dig sänts i Sverige!! Trevligt och inspirerande!
    Hälsn,
    Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Ingrid! Jo, det har varit lite mer trafik härinne sista dagarna. Bra att "di små" får uppmärksamhet.

      Radera