onsdag 20 maj 2015

Ännu fler lådor

Livets förunderliga vändningar överraskar mig gång på gång. När jag slutat kämpa och bara väntar in och nästan tror att jag tappat all fart så kommer mejlet som startar motorn igen. 

"Nu börjar det åter sina i våra förråd av babylådor. Hur har du det i ditt förråd?" 

Att då kunna säga att leverans kan ske inom en vecka är toppen. Det önskades pojklådor, flicklådor och någon neutral låda. Och vi hade redan det som behövdes i lagret. 



Det som däremot var på upphällningen var lådor att packa i men tror ni inte att en vän i byn var på väg till "det blågula möbelhuset" och kunde hämta hem en omgång nya lådor. Precis rätt helg.

Jag bestämde mig för att leverera personligen och fick mig en åktur norrut, närmare bestämt till Jakobstad. Där passade jag på att besöka den lokala garnbutiken Marks (som just fått ny ägare) och köpte i ivern en påse garn som jag hoppas våra garnsystrar i Jakobstad kan förvandla till kärleksvärme.

Hoho Annika!! Det finns garn att hämta ut som du kan dela ut till Garn(-omtanke)morskorna.


Som pricken på det berömda i:et fick jag mig en skön kaffestund med en mycket klok vän. Återigen får jag konstatera att det är nåt speciellt med Purmo, purmoborna och purmoättlingarna. Di gör mig gott!

Vi fortsätter alltså med babylådorna och med tillgången i färskt minne lägger jag följande på önskelistan
  • Minst 5 filtar som passar till rosa dräkter, gärna ca 90x110cm. Ganska stora alltså. Valfri teknik.
  • Många hjälmmössor och tågsockor i pojkfärger.
  • Många filtar i pojkfärger.
Med våra samlade insatser har vi idag potential att göra fler lådor per år så jag är på väg att kontakta möjliga lådmottagare utöver de vi har kontakt med idag. Är ni med på det?

Vi fortsätter!


2 kommentarer:

  1. Bidrar gärna till lådorna. Har du mönster till hjälmmössorna och tågsockorna? Filtar ska jag nog klara av utan mönster :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad bra att du är med Yvonne! Gällande mönster på tågsockor och hjälmmössor så får du göra som jag; söka på nätet. Det borde nog vara ganska så lätt att hitta. Dom är ju klassiker. Nästan.

      Radera