fredag 22 maj 2015

Gummisnoddar och restgarner



Jag drömde om gummisnoddar. Att jag lämnade bort pappersremsorna med tejp som nog var snygga och funktionella och istället trädde vanliga gummisnoddar runt restgarnsnystanen för att hindra dom från att tvinna upp sig.


Att jag kom ihåg min dröm på morgonen var ovanligt. Att vädret tillät verandahäng var också ovanligt. Att en idé född i sömnen faktiskt fungerar i riktiga livet har jag varit med om förr.


Nu kan jag dyka ner i de sparade lådorna med rester, nysta om och sortera efter kvalitet och färg.


Det mesta vill nog bli filtlappar, men det finns sockränder och sommarmössor med i samlingen också.

Om det finns någon som vill ta tag i nästa steg i processen är det bara att säga till. Just nu har jag mycket garner att dela ut. Både rester och hela nystan. Mejl funkar bäst. Hör av dig.

Under skrivbordet ligger fler påsar och lådor med varierat trassel och väntar på sortering. Det går åt mycket kaffe kan jag säga... Och jag njuter av varje meter.

Och gratulerar till bedriften att läsa ända ner hit. Jag är fullt medveten om att vår näpna kattfröken kan hypnotisera vem som helst.

Hon bara är sån.


3 kommentarer:

  1. Oh käre värld vilken raring. Vilken vacker kisse.
    Ja garnet var ju fint också *S*

    SvaraRadera
  2. Nu gör jag tredje försöket. Trycker bara på fel tangent och allt försvinner. Lika bra att skrålla upp till kattfröken och njuta och ta till stickningen i årets första åskväder, Inte att undra på att svalorna nästan flög på mig när jag kom från bastun!
    Nancy

    SvaraRadera
  3. Fiffigt! Och kissen är bedårande :)

    SvaraRadera