tisdag 4 augusti 2015

Funky Lady och mycket garn


Det har kommit påfyllning till mormorsrutesamlingen. Varsamt inpackade i silkespapper. En njutning att öppna sändningen. Tack Funky Lady!


Vad bra att jag fått någorlunda upprett i lagret då. Nya sorteringsbordet består av fyra jalusiskåp som jag fått i gåva. Sväljer en hel del mormorsrutor. Och mycket annat också. Men det finns några tomma luckor som ni gärna får fylla innan jag lastar bilen full och levererar höstvärme till Kristinestad.


Därför har jag fått hem stooora paket.


I paketen fanns det många nystan, mest sockgarner, men också lite annat, som gärna får bli sockor, vantar och mössor.

Några av er har redan varit i kontakt med mig och är lovade garn, men det finns mer att dela ut om du vill låna ut dina händer. Bor du i närheten av Solf eller har någon bekant med vägarna förbi så ta kontakt du också. Kontaktuppgifter HÄR.

På bilden de hela nystanen, men det finns massor av restgarner som så gärna blir filtlappar, 18x18 cm. Så finns du filtlappsmakare som behöver "tatillvaraglädje"? Jag har glädje att dela ut!


1 kommentar:

  1. Jag ser blivande herrsockor, herrmössor och herrhalsdukar. Hoppas någon annan ser även herrvantar :) Nästa vecka hoppas jag få min springpojk att hämta garn till herrsockor och kanske lite annat också...

    SvaraRadera