onsdag 2 september 2015

Bäddad säng till kvällen


På mottagningscentralerna i bygden anländer nya asylsökande så gott som varje dag. Alla behöver en bäddad säng på kvällen. Det betyder att lakan går åt. Som smör.

Kanske du kan ställa upp med en bädd?

Om du har begagnade underlakan, påslakan och dynvar i förråden som ännu är i gott skick, hela och rena som du kan avvara så tar jag emot och förmedlar vidare till Mottagningscentralen i Kristinestad som drivs av Röda Korset. Knappmakerskans projektbeskrivning och kontaktuppgifter i denna länk.

Under Höstmarknaden på Stundars den 13.9. kl 11-16 går det också bra att lämna in din gåva i Bondstugan och det vore bra om de är snyggt paketerade och uppmärkta så att den som delar ut delar rätt. 

Så utöver ullvärme tillverkad av våra egna händer utökar jag förmedlingen med sänglinne. Jag har övervägt hur jag kan öppna våra kanaler för mer bidrag. Sänglinne får rum i mellanlagret i Solf.

Nu kör vi!

2 kommentarer:

  1. vilken fin idé! Själv började jag fundera om jag kanske skulle samla ihop lite kläder, sängkläder etc och skänka till flyktingar i åbo, när jag ändå ska flytta från åbo i slutet av september och måste bli av med så mycket saker som möjligt. Måste bara ta reda på vart man kan föra grejerna först :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter som en prima fundering. Dela gärna infon om vart Åboborna kan föra sina gåvor när du vet.

      Radera