fredag 11 september 2015

Hela stolen full!


När jag vaknade torsdag morgon stod det studiebesök på dagen och garnmorskebesök på kvällen i kalendern. Inte mycket alltså. 

När kvällen kom och jag äntligen landade innanför dörrarna möttes jag av en hel stol full av värme som jag inte varit hemma och tagit emot. Och jag vet att det i uthuset finns mängder med inlämnade gåvor jag inte hunnit ge uppmärksamhet. Stort tack till alla som lämnat in denna vecka! Nu hinner jag inte med fotografering och bloggande. 

Det var inte bara jag som stupade i säng efter gårdagen. Även de asylsökande som fick nödboende ordnat på kort varsel fick varsin bädd till natten. Samtalet från Annica på Röda Korset kom på eftermiddagen, vi ringde in extra krafter och vi fick göra en lokal arbetsinsats. Det finns inga rutiner för det vi är med om nu. Det gäller att planera i löpsteget. Och troligen behövs ännu fler bäddar ikväll. 

Er värme behövs verkligen. 

Vi fortsätter! 


2 kommentarer:

  1. Tack Maria och ni andra som har möjlighet att hjälpa och hjälpa till helt handgripligen! Vi andra får göra så gott vi kan med garn, stickor och virknålar.
    Kram Nancy

    SvaraRadera
  2. Oj så stolt jag är över dig Maria. Din kraft och att du får saker och ting att hända.
    Jag är stolt över att vara en av dina garnmorskor. Riktigt jädra stolt!

    SvaraRadera