lördag 26 september 2015

Sorteringshjälp


För er som skickat in kärlek och värme senaste tiden kan jag meddela att jag inte som förr hinner ta bilder och beundra era gåvor enskilt, en uppgift som jag njutit oerhört av, utan att alla gåvor samlas i lagret efterhand.

Idag är frivilliga händer i full aktivitet i lagret. Veckan skörd sorteras upp medan jag själv får vila, byta tankar en stund och vara med familjen. Allt som sig bör. 

Nya tider med nya rutiner. För att vi växer och för att vi gör skillnad. 

Med stolthet över oss alla önskar jag er garn i överflöd och frihet från värkande axlar och blåsor på fingrarna. Jag har alltid fått höra att med lugn takt och uthållighet kommer man längre än med snabba ryck. Kanske för att jag själv är en med snabba ryck som med mognaden försöker lära mig seg uthållighet. Och jag är på rätt väg.

Ha en bra stickvecka! 

Sockor behövs ännu, men mössor och vantar är viktiga! 
Speciellt stora. 



3 kommentarer:

  1. Garn i överflöd. Jo jisses nog har jag begåvats med det. Tre proppfulla sopsäckar med garn som min svägerska tagit hem åt mig när de flyttade på svärmor. Mamma mia jag kommer inte att behöva köpa ett nystan mer i hela livet........om jag inte vill.
    Min teori lyder som följer "Gud skapade ingen brådska bara jämn rörelse". Det passar mig.

    Må gott!

    SvaraRadera
  2. Kan jag skicka garn till din adress?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det går bra! Vad roligt att du vill bidra.

      Radera