lördag 10 oktober 2015

Manlig lördag


Efter att ha druckit morgonkaffet vid den varma vedspisen med katt och sticksöm i famnen märkte jag att suget var tillbaka. Jag ville ut i lagret och sortera.

Synen som mötte mig var ett berg av påsar som kommit in sedan senaste sorteringen. Rikedomar.

För att inte tappa fokus satte jag på mig glasögonen för stora saker. Såna glasögon som hittar allt för män. 


Bland alla mössor som kommit in plockade jag ut 31 mössor som borde passa på vuxna. Övriga storlekar får vänta med sin sortering. De behövs, men det är inte lika brådis. 


Jag samlade alla halsdukar utan rosa och glitter i en stor påse som blev proppfull. Bland dessa halsdukar finns det många som kommit in tidigare men som inte levererats. 


Utöver de 30 par herrsockor jag redan hade i lagret radade jag upp 36 par till. 

Så inkommande vecka åker ca 60 par herrsockor, många halsdukar, vantar och mössor en liten bit söderut för utdelning av frivilliga rödakorshänder. 

Men.

Jag behöver ännu fler herrsockor för att kunna packa leveranser till två ställen lite västerut med blandade storlekar. 
Vi har mycket barnsockor ( alldeles tillräckligt skulle jag gissa) men behöver mer mössor och vantar och halsdukar för alla under 18. 
För damerna finns det en hel del sockor och halsdukar, men vantar och mössor är speciellt välkomna. Och när jag tänker efter så går damstorlekarna av sockor även åt till de ungdomar som inte längre har så små fötter. 

Får jag återigen be om över 23 cm långa sockor i stora lass för damer och större barn?  
Herrarnas behöver vara 26-28 cm långa. Stora lass även av dessa. 
Håll gärna paus med sockor under 23 cm så lagren hinner glesas lite. 

Och mera garn för utdelning är på kommande om du bor nära Solf och kan komma och hämta. Ta kontakt via mejl eller messenger före du kommer så kan jag styra hämtningen till de tider jag har till förfogande. 

Tack för er insats! 

Tillsammans gör vi stor skillnad för de asylsökande vi har fått i vår närhet. Vi kan inte hjälpa alla vi ser och hör om på nyheterna, men om vi gör vår del så gör vi nåt bra. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar