lördag 3 oktober 2015

Ökade volymer och hundra par sockor


När jag för en vecka sedan berättade att jag får hjälp med sorteringen i lagret vet jag att packbänken var tom då sorteringen var färdig.

En vecka senare är tomheten återigen ersatt med värme och omtanke. Överväldigad av vår gemensamma flit får jag krafter och hopp om att vi kan ännu mer än vi hittills gjort.


Behovet av herrsockor är dominant. Det har tidigare kommit in mer ullvärme för damer och barn än för herrar och de asylsökande damerna och barnen borde ha behoven någorlunda täckta. 

Jag brukar säga att varma fötter är huvudsaken och håller fast vid det. De sockpar jag hittills delat ut på arbetet är i flitig användning. Men nu är det ännu så att jag inte har sockor till alla fötter jag ser, trots att många, många par kommit in de senaste veckorna. 

Tro det eller inte men fixar ni 100 par herrsockor till så lovar jag att ha alla sockor utdelade på en dag. Jag vet precis var jag ska hitta alla fötter. 

För er som hellre stickar annat än sockor behövs även mössor och vantar i alla storlekar. 

Och jag påminner om att herrarna är fler än damerna och barnen. 


Tyvärr har sockgarnlagret sinat lite. Jag har en del att dela ut, men inga stora mängder för tillfället. Så fort jag får tag i finanser kan jag lägga in en större garnbeställning. Jag har hittat bra kanaler för många kvalitetsmetrar. Vill någon vara med och finansiera går det bra att ta kontakt via mejlen. 


Tillsammans, med allt vad vi har, kan vi önska många en varmare höst och vinter. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar