fredag 11 december 2015

Hyllade frivilliga


Under veckan som gått har de frivilliga inom Röda Korset fått Amnestys pris för sin insats inom asylmottagningen i Finland. Tillsammanskraften har varit enorm. 

Jag hoppas ni ser er egen del i detta pris. För även om ni kanske inte har varit på plats på boendena, gått Röda Korsets vänkurs eller haft på er röda västar när ni arbetat så är det just frivilliginsatsen till förmån för de asylsökande som lyfts fram. Där är garnmorskorna med. 

Vi har tillsammans värmt och fortsätter värma hundratals människor, från små bebisar till rejäla karlar inom Röda Korsets anläggningar. Vi visar på medmänsklighet och ger av vår tid och skicklighet.

Så grattis alla garnmorskor! 
Era insatser har setts och hyllats.

Tack för alla gåvor som regelbundet strömmar in. 
Ni får lita på att era gåvor tas emot, sorteras och delas ut där de behövs.
Tiden för att öppna paket, ta bilder och njuta av rikedomarna har övergått till handgripligt arbete bland de som tar emot våra gåvor. 

Pannlapparna som kom in i veckan delades ut följande dag. Troligen märkta av mjöl, olja och lite sås redan. Precis som det ska vara. 

Tillsammans gör vi skillnad! 

Tack för att du vill vara med. 


2 kommentarer:

  1. Ett fång röda rosor till alla som på ett eller annat sätt hjälpt till.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Här ligger lappar, sockor och mössor i en hög klara för packning sedan länge. Men jag kommer liksom inte till skott. Det får lov att bli skärpning i det här lägret tror jag. Men dagarna bara far förbi och ibland känns det som om man inte hänger med i svängarna.
    Jag är ledig länge efter jul så jag ska ta tag i alla "att skickahögar" och se till så de hamnar på sina rätta stället.
    Jag hoppas du och din familj får trevliga fina helger framöver.

    SvaraRadera