söndag 21 februari 2016

Det bidde sockor


När jag behöver tänka långa tankar blir det ofta sockor. 

Senaste veckan har jag tydligen tänkt många långa tankar.

Mer lär det bli. För nu snurrar knappmakerskeprojektets framtid på högvarv. Nya steg ska tas. Men vilka? Åt vilket håll vill vi gå? Hur ska vi få maskineriet att löpa smidigt? Hur tankar vi garnmorskor med kraft och garn? Hur fixar vi geografin och avstånden? 

Det får nog bli en socka till... 


En sak är säker i alla fall. 

Vi fortsätter! 

2 kommentarer:

  1. Vilka underbara sockor du åstadkommer. Visst tänker man bra när man stickar, eller virkar. Det gör åtminstone jag. Utom då det är ett krångligt mönster, då får jag lov att bara tänka på det. Och visst ska vi fortsätta. Synd att jag inte bor närmare, då hade det varit lättare med logistiken. Tanken på att det vi gör hamnar i ett lager för att någon gång komma till användning är inte så lockande. Det som kommer till dig går snabbt vidare och verkligen dit det behövs.
    Nancy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att sticka svårt är en annan sorts vila. En vila från alla tankar. Så just nu mellanläge. Från korta tankar till långa tankar (som ger frukt) till att kanske så småningom överge alla tankar och njuta av vilan i en rejäl utmaning. Tanklöst.
      Under dagen har jag haft bra samtal om framtiden och nya vägar. Jag ser ett frö som gror. Det blir nog ett fint träd.

      Radera