lördag 5 mars 2016

Fylla på i förrådet


Att starta upp en textilcentral är något jag längtat efter långa tider. Ekorren i mig har samlat och samlat och nu är det äntligen dags att använda förråden. För asylsökande. För sysselsättning. För gemenskap. För livskompetens. 

Otaliga är de gåvor jag fått in genom bloggen och efter senaste uppropet om material har jag fått hämta en större gåva tyger och garn som ska få tjänstgöra inom Röda Korsets verksamhet.

Bilen var full, förrådet blev påfyllt.


Men än finns det utrymme för påbyggnad. Tanken är att organisera upp förrådet så att det finns material att erbjuda under träffar och kurstillfällen. Lokala Marthor har redan påbörjat verksamheten på textila området. Ivern är stor bland de boende. 

Med gemensamma krafter är det många som förser enheten med maskiner och material. En av handledarna berättade att någon av symaskinerna behöver service och att det nog behövs fler för att få verksamheten att rulla bra. Det har kommit in många, många gåvor och vår andel är en del av helheten. 

Jag fortsätter att vara ekorre och om det dyker upp överraskningar i förråden under vårstädningen som funkar i en textilverkstad så förmedlar jag gärna vidare. Ta kontakt så ordnar vi med transporten. 

Det känns som om vi växer och intar nya områden. Kanske blir vi vuxna en vacker dag... 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar